fbpx

Bådbranchen ligger helt i top på den ufede måde

Inkluder i Newsletter: Ja

Artikelindeks

 

Flere både til salg

At båden er en kæmpe investering holder heller ikke længere. Det kan du ved selvsyn læse i Bådmagasinets eget "Bådmarkedet". Her er mange fine tilbud, og priserne er ved at nå et realistisk leje, og mon ikke der stadig kan pruttes en smule? Faktisk får du rigtig meget skib for 200.000-300.000 kr. Jeg ved godt, at bankerne ikke er lette at danse med. Håbløse bankdirektører får gigantiske fratrædelsesgodtgørelser, og vi andre får "nej" til at låne en eneste krone.

Men på markedet er der kommet spanske Santanders, som er et nyt ambitiøst maritimt finansieringsinstitut, og de vil godt hjælpe dig med dine våde drømme. Nej, for en god ordens skyld. Jeg er ikke på lønningslisten hos Santanders, men det er faktisk igen muligt at låne penge til både.

Politikerne har noget af ansvaret

Så krisen skaber ikke KUN problemer, den giver også rigtig mange mennesker en masse spændende muligheder, og den er en unik chance for nyt liv til hele sejler Danmark. Men skal vi igen have vind i sejlene, må politikerne på Christiansborg se at få skabt lidt fornuft mellem ørene. Formentlig en håbløs opgave i et Danmark, hvor der er demokratisk underskud på politisk talent!

Jeg kan i hvert fald ikke acceptere, at Skat lukker samtlige bådforhandlere på grund af fortolkninger omkring brug af den tyske moms. Fakta er, at slagsmålet med Skat kriminaliserer en masse ansatte i den maritime branche og lukker en masse gode leverandører. Læs selv Bagsiden fra DATO LINK

Dobbeltmoral

Hvorfor skal vi sejlere se danskere fra hele landet valfarte til Tyskland for at få nye tænder, lavet undervognen – oftest på bilen, og slæbe øl, vin og alle mulige andre dagligvarer hjem fra det billige land mod syd? Det må vi alle sammen godt, men når vi taler om at hente både, så må vi ikke. Det er dobbeltmoral, så det klodser, for nu skal både den tyske og danske moms betales. Reglerne er fortsat uklare, men det er politikerne ligeglade med. Branchen er pålagt efterbetalinger i millionklassen - til skade for alle i sejlsporten.

Hele den maritime branche er økonomisk i knæ, men det kan snart kun gå fremad. Det kræver en stor indsats fra os alle sammen - os der elsker livet på vandet. Vi skal i gang med at bruge penge på vores sejlsport igen, jeg forsøger selv i det små. Tro mig, det gør ikke så ondt, som jeg frygtede...









Kort nyt

Anholts nye redningsbåd sejler stadig ikke 

Kapsejlads

YES - Dansk Nacra 17 klar til OL

World Match Racing Tour

Congressional Cup: Jeppe Borch suverænt fra start - 'leading...

OL

Øv - ingen dansk 'kvinde-bræt' ved OL

Kort nyt

Træskibenes sammenslutning inviterer til Pinsestævne

Kapsejlads

Så skal Lillebælts 2Star Mester findes igen

Kort nyt

EU har netop stemt for en "Havets Parisaftale"

★ Artikel

★ Landstrøm: Ja, jord skal med om bord

Kort nyt

Tyv satte stjålne bådmotorer til salg på nettet





Udvalgte artikler *