Marex 330: Som skabt til familien

Ny Marex model på vej – og her er tale om en som er designet som en mindre version af Marex 375, og er tænkt som efterfølger for Marex Scandinavia. Det nye koncept er en fuld planende båd hvor skrog og dæk er udviklet helt fra bunden.

En eller to motorer
For at imødekomme de forskellige markeder vil båden kunne vælges med en enkelt eller dobbelt motor installation - Skrueaksel eller drev. Marex 330 forventes at opnå sin cruisingfart i området 23 - 30 knob, Topfart 28-38 - Performance afhænger naturligvis af motorvalg/Installation.

De tidligere kunder har udtrykt et ønske om at bevare et lukket motorbådskoncept skabt omkring en indbydende siddegruppe i salon såvel som en stor siddegruppe agter. Det bidrager til at båden egner sig til daycruising også når man har mange gæster med om bord.

Skydedør
Som på 'de rigtig store' motoryachts, så får du som kaptajn mulighed for at komme hurtigt på dæk. En skydedør i styrbord side til har også været på ønskelisten. Muligheden for at komme på dæk, f.eks. ved havnemanøvre, har derfor aldrig været lettere.

Taget bliver som på flere af Marex’ modeller funktionelt med kaleche agter og hardtop soltag i fronten. Dette giver båden en god isoleringsevne som sikre behagelig sejlads også i de kolde årstider. Kaleche løsning er den absolut hurtigste på markedet, og der er ydermere integreret et rum hvor kalechen gemmes af vejen, en løsning mange medier har rost på andre modeller fra det prisvindende norske værft. 

Et dobbelt instrumentbord opfylder alle ønsker for elektroniks udstyr. Der er også forberedt til Ipad etc. Der er mulighed for tilkøb af solceller på taget. Solcellerne levere 900W. Dette er nok til at båden ikke behøver at være tilkoblet landstrøm når man opholder sig væk fra båden - Fryser og køleskab kan man derfor lade stå tændt.

Masterchef om bord
I salonen kan Co-pilot sædet foldes tilbage så hele familien om bord kan nyde udsynet rettet mod sejlretning. Køkkenet er stort nok til at imødekomme selv den mest passionerede “masterchef”, og på agter dækket tilgodeses grillmesteren med en mulighed for tilkøb af BBQ grill. Siddegruppen agter kan blive leveret med ekstra køleskab, ismaskine, ekstra siddebænk, opbevaring eller tilpasning for dem som ønsker mere rummelighed. Der er generelt i båden fokuseret meget på opbevarings muligheder.

Under dæk
Ved at placere bruseren i midten af båden har man formået at skabe en indretning som byder på et praktisk bruserum. Stå højde og masser af opbevaringsplads er blot noget af det man oplever under dæk, og der er stadig en sikret en stor master kabine i stævnen. Selv i midterkabinen hersker rummeligheden så at to voksne overnatter komfortabelt.

Marex 330 er skabt til familien til søs, og der er faste kabiner som rummer op fire personer, og ønsker gæsterne ikke gå i land kan en ekstra opredning nemt tilpasses i cockpittet.

Prsien, og hvornår båden kan leveres er desværre ukendt - men mon ikke der arbejdes på højtryk for at få den klar til Boot Düsseldorf 2021?

Tekniske data:
Skrogtype: Planende
Skrog længde: 9,99 m kort platform / 10,49 m lang platform
skrog bredde 3,4 m
Dybde: 1,1 m (single ); 0,9 m (twin)
Vægt: 5500 kg (Light Craft) 7430 kg (Max.)
Besætning: 8
Senge: 4 + 2
Brændstof: 650 L Vand: 300 L Varmvand : 50 L Holdingtank: 200 L
CE Kategori: B

Design: Marex & Nikl design

Forhandler: Reese Marin, Aabenraa

 


Galleri







Kort nyt

I aften - Rindom i Natholdet

Kapsejlads

F18: Stor ros til Aarhus Int. Sejlsportscenter - 'Great city,...

Kapsejlads

Silverrudder 2021: Hvilket jubilæum...vi talte med nogle af de...

Kapsejlads

H-båd: Yes - nyt team øverst på podiet

Kapsejlads

WOW: Vanvittig tæt afgørels i Sundby

Kapsejlads

Congressional Cup: Emil Kjær - lige ved og næsten…

★ Test af motorbåd

★ Motor: Hvad er bedst, påhæng- eller indenbords?

Kort nyt

Aftale sikrer landets første autonome og emissionsfrie...

Kapsejlads

Følg deltagerne i Silverrudder





Udvalgte artikler *