Italiensk hurtigsejler til Danmark


T-34 kommer fra Italien med stil, klasse - og ikke mindst fart.

            T-Yachts satser på højteknologiske og rendyrkede sejlbåde med plads og komfort til sommerferien - og til en attraktiv pris. I en pressemeddelelse, fortæller Melfar Marine at bådene fra T-Yacht henvender sig til den kvalitetsbevidste kapsejler. <br />


Kulfiber for dyrt
Der er udelukkende anvendt materialer af høj kvalitet overalt i båden. Det eneste, der bevidst er fravalgt er at bygge båden helt i kulfiber, idet vægtgevinsten i både under 42 fod vil være begrænset og merprisen vil være uforholdsmæssig høj. Den mere rimelige byggepris giver en bedre gensalgsværdi og gør det mere overkommeligt at eje en sådan båd.

Vinylester
Båden straffes heller ikke så hårdt på målet, og dermed har båden også lettere ved at sejle sit mål hjem. En vinylester båd kan ikke få osmose og dermed behøver man kun at påføre et lag primer for at få vedhæftning til bundmalingen. Båden kan endda sejles uden bundmaling, hvis den tages op efter sejladsen med centerløftet.

Kommer til Tuborg Boatshow
Den første båd, der kommer til Danmark er en T-34, der får præmiere på Tuborg Boatshow. T-34 vejer kun 3.700 kg. og med et krydsstel på knap 70 m2, er det en båd, der vil fremad. Den dybe T-køl på 2,2 m har et ekstremt højt oprettende moment, som giver båden en meget stor stabilitet. Det giver speed og er også komfortabelt og behageligt når båden bruges til tursejlads med en mindre besætning.

Dansk styresystem
Rorstamme i kulfiber er grundlaget for at kunne lave et ekstremt hydronamisk effektivt rorblad. Styresystemet er fra danske Jeffa med dobbelte selvjusterende lejer og 1600mm rat i enten aluminium eller kulfiber betyder at båden kan styres komfortabelt fra kanten. Båden er ekstremt let at styre, og der er en feeling i rattet som på en rorpindsløsning.

Ankerbeslag kan fjernes
Båden er udstyret med en Selden regattamast med tapet mastetop. Det gør masten lidt lettere, og så ser også lidt mere sporty ud. Båden leveres standard med en indbygget gennakerstage, som både fungerer som ankerholder og trin til af- og påstigning af båden. Anker og ankerbeslag kan enkelt demonteres for kapsejlads.

Klassisk under dæk
Om læ er båden klassisk indrettet i en meget høj kvalitet. Der er frit valg mellem teak, eller lys/mørk eg. Pantry er rummeligt med dobbelt vask, ovn og kølebox. Der er separat bad og toilet med brusefaciliteter og holdingtank. Agterkabinen er meget rummelig med en tværstillet dobbeltkøje på 225x144 cm. LED lys er standard i alle kabiner.

Her på Bådmagasinet SEJL testsejler vi T-34 så snart den er tilgængelig, og resultatet kan du læse i et senere nummer af Bådmagasinet SEJL.



Seneste nyheder

Duel jorden rundt: Kampen er i gang

Seldén leverer kulfibermast til Farr X2





Kort nyt

Duel jorden rundt: Kampen er i gang

Branchenyt

Seldén leverer kulfibermast til Farr X2

America's Cup

Hvorfor er det så svært at sejle en AC-75? Se video

★ Historien

☆ PDF : Titanic skal sejle igen, skal du med?

Kort nyt

På fisketur? Nyt smart ekkolod fra Garmin

Vendée Globe

Se skaderne på HUGO BOSS - Alex Thomson holder modet oppe

Vendée Globe

Alex Thomson bygger båd

Vendée Globe

Bossen i store problemer - måske



Sailing World News


Udvalgte artikler *


Produktnyt

Få bedre overblik, når du sejler

Bådmotorer i Sverige forsvinder i store mængder