Pressemeddelelser | Smart bådtrailer håndterer 1200 bådløft om året

Smart bådtrailer håndterer 1200 bådløft om året

08-12-2009 09:36 Hans Henrik08 Dec 2009 8:36 - Pressemeddelelse, New ShipShape

20 ton løfter ShipShapes nye bådtrailer på Rungsted Havn.

I forbindelse med at Rungsted Havn i 2008 valgte at gå over til mobile bådstativer og i år erhvervede yderligere 75 stk. har New ShipShape valgt at følge denne udvikling ved at investere i en selvkørende 20 tons trailer fra det italienske firma ABI således at havnens kunder og bådejere fra nærliggende havne kunne få fuld glæde af de nye bådstativer.

Martin Rasmussen fra ShipShape fortæller: ”Selv om vi godt kunne have udskudt denne investering til knap så udfordrende tide,r er denne løsning optimal på den lange bane. Den er med til at sikre, at Rungsted Havns store investering optimeres, samt det giver også vort eget firma en række fordele ved, at vi kan have flere både til opbevaring om vinteren og derved mere arbejde for vor bådebygger og ikke uvæsentligt vil vi nu kunne stille vore salgsbåde på en langt bedre og mere præsentabel måde, da vi også har købt 28 mobile stativer”.

Velkendt mærke
Martin Rasmussen siger videre, at man valgte ABI trailer som leverandør fordi man i forvejen kendte firmaet, da også New ShipShape’s travelift er fra dette firma, samt at italienske CRANCHI motorbåde og yachts, som ShipShape sælger i Danmark netop har fået leveret en 75 og en 100 tons travelift til deres nye værft samt havn, de er ved at etablere nord for Venedig.

20 tons løft
Traileren er en 20 tons hydraulisk trailer. De fire store hjul kan drejes samtidig, hvilket giver en stor og meget fleksible manøvrering. Bådtraileren kan betjenes af en person, og med fjernbetjeningen giver dette et optimalt udsyn når båden køres på plads, idet man kan gå hele vejen rundt om båden samtidig med at man betjener vognen.

Udvalgte artikler til salg - GRATIS for abonnenter under Mit Bådmagasin

Udvalgte artikler til salg - gratis for abonnenter under Mit Bådmagasin