Stiftelsen af et Amba til at drive Sønderborg Lystbådehavn blev vedtaget i mandags.

Success med stiftelsen af et Amba for Lystbådehavnen i Sønderborg

19-12-2012 10:55 Trine Søe19-12-2012 09:55 - Trine Søe

Mandag d. 17. december kl. 19 blev der afholdt stiftende generalforsamling for det nye selskab Sønderborg Lystbådehavn Amba, som skal drive lystbådehavnen fremover fra den 1. januar 2013.

Generalforsamlingen blev en succes. 74% af alle bådpladslejere havde ved starten af generalforsamlingen tegnet en andel i Amba'et. Målet for tilslutning var 2/3 – og det blev således overgået meget pænt. Til generalforsamlingen, der blev afholdt på Business College Syd, var der mødt 290 stemmeberettiget andelshavere; mange med ledsager – hvorved der i alt var ca. 400 fremmødte.

Advokat Claus Plum blev valgt til dirigent, og ledte forsamlingen flot igennem den udsendte dagsorden. Søren Wrang blev valgt som referent, og sørger for at det formelle referat tilgår Amba'ets protokol, og at det bliver lagt ud på hjemmesiderne i klubberne. Stiftelsen af Amba'et blev godkendt af forsamlingen med klapsalver. Vedtægterne blev godkendt med småændringer.

Der var kampvalg om alle poster i bestyrelsen. Resultatet af den skriftlige afstemning
blev således:

Hardy Nielsen, Sønderborg Yacht-Club, SYC

Bestyrelse

Søren Hoppe, Sønderborg Sejl- og Motorbådsklub, SSM
Lars Reugboe, SYC
Børge Frost Iversen, SYC
Henning Krüger, SSM
Suppleanter: Jes Graversen, SSM
Kurt Andersen, SYC

Aftenen sluttede af med en tak til Referencegruppen for det store arbejde, der har stået på i mere end 2 ½ år. Referencegruppen stopper sit arbejde endeligt efter overdragelsesmøde med Amba’ets nye bestyrelse.