fbpx

Akzo og Sehested i mål som nummer tre - se live

En af de værste etaper i Volvo Ocean Race historie er snart slut. Sluttede – det gjorde den for dansk Nicolai Sehested og hans AkzoNobel Team, som godt nok kom i mål lang tid efter nummer et Brunel og to Dongfeng, men de undgik de helt store skader, og alle kom, det man vist kalder helskindet hjem.

Det giver dem 10 point på scoreboardet, og placerer båden på en samlet fjerde overalt, nok ikke en placering de er særligt tilfredse med om bord, men som vejret og tingene udviklede sig på etapen, er jeg sikker på de er glade for at være i Brasilien, som et komplet team.

Vestas igen i stealth mode

Forleden kunne vi berette at den afmastrede Vestas var på vej fra Falklandsøerne til Itajaí for motor. Men vi nåede dårligt at bringe nyheden, før de meldte om motorproblemer, og derfor måtte returnere til fastlandet. En tur på 1.700 sømil og ca. 10 døgn lå ellers forude for den ’danske’ båd – nu ved ingen hvad status er! Er Vestas stadig i havn, eller tøffer de afsted for deres Volvo motor? No body knows...

Scallywag tilbage

Tilgengæld kom der godt nyt fra det hårdt prøvede Scallywag team som mandag den 26. Marts måtte gennemleve det alle frygter – at miste et besætningsmedlem til havet! John Fisher blev slynget over bord i et såkaldt crash jibe, en ufrivillig bomning – og i 40 knobs luft, 4-6 meter høje bølger, lykkedes det hverken at finde mand eller redningsbøje.

Men for at ære netop John Fisher, så har teamet valgt at fortsætte. Bådene er lige nu i Chiele, og skal fragtes til Itajaí. Uret tikker. Næste In-Port skydes i gang om 15 dage, og starten til 8. Etape går den 22. April – mod New Port RI. 








Kapsejlads

E-jolle: Søren Johnsen vinder Master EM

Kapsejlads

Team Hansen ude og lege med de store - se video

Kort nyt

Aabenraa Sejlklub fejrer 100 års-jubilæum med kendt band

Kapsejlads

Øhavet Rundt melder klar for 52. gang

★ Tursejlads

★ Fjällbacka og Fjällbacka Skærgården - et 'must'

Kort nyt

Tall Ship: Her er de frivillige også i fokus





Udvalgte artikler *

Hvorfor lære at sejle?

Mikroeventyr er hot – skal du med?

Ny båd til sommer?