fbpx

Norsk kvalitet fra Skibsplast


Skroget på Skibsplads 605DC er stabilt og kraftig. Sejler fint med 115 hk på hækken, men ønsker man ekstra fart bliver den mere sporty med 150 hk.

             Bådhuset holder Europa-premiere på den nye norske Skibsplads 605DC under bådudstillingen i Fredericia. Båden vil også kunne ses under udstillingen i Bella.<br />


”Der er store forventninger til den nye trailerbåd med masser af praktiske og finurlige løsninger som Skibsplast altid har været kendt for. En helt igennem velbygget båd i flot kvalitetshåndværk bygget udelukkende af norske værftsarbejdere, her er produktionen ikke flyttet ud til andre lande for at spare penge på arbejdskraften,” fortæller Claus Bak fra Bådhuset.

Kvalitetssikring
Bådebygger Roald Skibsrud, der startede Skibsplast i 1957, følger enhver nybygget Skibsplast-båd som forlader værftet, fra start til slut. Skibsplast værftet ligger i Evje tæt ved Krtisiansand i Norge, hvor man i samme ejerskab har bygget de velkendte Skibsplast både i nu 54 år.

”Det ses også tydeligt på det færdige resultat. Den nye 605’er er en oplagt trailerbåd med en vægt på 930kg uden motor. Skibsplast-bådene kommer pre-rigget for Mercury motor, valget af type og størrelse er op til den danske kunde,” forklarer Claus Bak.

Sov under eller over dæk
I forskibet er der toilet og en dobbeltkøje. Der kan også overnattes i cockpittet under standardkalechen, der rejses ved hjælp af gasdæmpere og nedfældes i garage agter når den ikke er i brug.

På de danske bådudstillinger udstiller Bådhuset også storesøsteren 660DBmed indenbords benzin eller diesel motor.


Cockpittet i Skibsplads 605DC kan både sættes op med cockpitbord eller dobbelt liggeplads.

            <br />

Teakdæk er ekstraudstyr på Skibsplads 605DC og giver båden et flot look.








★ Tursejlads

★ Undgå grundstødning på sommerturen

Kapsejlads

EM amok - hele fire nye starter denne uge

Kapsejlads

29erEM: Ups- and downs i udfordrende vindforhold

★ Interview & Portræt

★ De sejler året rundt, de er Happymoms





Udvalgte artikler *

Hvorfor lære at sejle?

Mikroeventyr er hot – skal du med?

Ny båd til sommer?