fbpx

Hallberg-Rassys flagskib søsat

Inkluder i Newsletter: Ja

Hallberg-Rassy sejler for første gang på trods af sne, is og kulde. Foto: Peter Szamer/Hallberg-Rassy.

             Vi har tidligere kaldt Hallberg-Rassy for ”cruising-kongerne fra Orust” her på siden. Når man så ser billederne af den spritnye Hallberg-Rassy 64 så er man vist ikke i tvivl – det er en potent tursejler med masser af plads på dæk og om læ. Om den første sejltest fortæller Magnus Rassy:<br />


”Bare i 5 m/sek. kunne fotobåden, en Hallberg-Rassy 54, ikke hænge på fartmæssigt, selv ikke med fuld gas. At sejle en båd som 64’eren er en fornøjelse med kraft og kontrol. Båden er meget letstyret. Alle vigtige sejlfunktioner kontrolleres med knapper fra cockpittet. Helt nyt på 64’eren er at også storskøde, kick, agterstag og faldspænding kontrolleres via knapper på ratpiedestalen.

Det svenske værfts største båd nogensinde får verdenspremiere på Düsseldorf-messen i januar.

Hallberg-Rassy forhandles i Danmark af .


Agterrummet på hele 8,6 kubikmeter har plads til en gummibåd bag den hydrauliske badeplatform. Foto: Peter Szamer/Hallberg-Rassy.

            <br />

Storskødesystemet er udviklet af Seldén særskilt til Hallberg-Rassy 64. Kun en line uden blokke er synlig, udveksling og hydraulikcylinderen til skødet ligger inde i bommen. Foto: Peter Szamer/Hallberg-Rassy.

            <br />

Interiøret i Hallberg-Rassy 64 er badet i naturligt lys med ikke mindre ind 31 lysindtag. Foto: Peter Szamer/Hallberg-Rassy.

            <a href="http://www.marineparken.dk" target="_blank" >http://www.marineparken.dk</a><br>








★ Gør det selv

★ Bundmaling: Ram den grønne bølge med det nye sort

★ Artikel

★ Tjekliste til en sikker søsætning

Havne

København kan snart få flydende øer

Kapsejlads

Torbole Lake Garda: Dansk E-jolle triumf





Udvalgte artikler *