fbpx

Bæredygtige brændstoffer er absolut den førende vej til at udlede mindre CO2

Inkluder i Newsletter: Ja

Elektrificering alene er ikke svaret på at reducere sejlsportens CO2-fodaftryk. Det understregede NMMA-præsident Frank Hugelmeyer over for et tætpakket publikum ved Toronto International Boat Show i sidste uge.

NMMA står for National Marine Manufacturers Association, som er den førende sammenslutning, der repræsenterer fritidsbådsindustrien i Nordamerika. NMMA-medlemsvirksomheder producerer mere end 80 procent af de både, motorer, trailere, tilbehør og udstyr, der bruges af sejlere og lystfiskere i hele USA og Canada.

Ifølge Hugelmeyer så skal industrien arbejde hårdere for at uddanne tilsynsmyndigheder på forskellige bæredygtighedsveje for at undgå generelle elektriske eller kun hybride regler som dem, der er vedtaget i Amsterdam, hvilket kan føre til at give både et højere CO2-fodaftryk over deres fulde levetid.

- De fleste mennesker, inklusive de fleste regulatorer, bruger emissionsdata fra transportindustrien og anvender det til fritidsbådssejlads. Det er forkert, for både og bilers brugsmønstre er meget, meget forskellige. Vi ved, at 85 procent af en bils økologiske fodaftryk kommer fra brug, hvor over halvdelen af ​​en båds samlede økologiske fodaftryk er repræsenteret i dens fremstilling, sagde præsidenten på den årlige branchebriefing på boatshowet.

- Biler bruges hver dag, det gør bådene ikke. Biler sidder i trafikken i tomgang i længere perioder hver dag, hvor bådene bruger det meste af deres tid i fart. Og på de nordlige markeder er de ikke engang i vandet om vinteren, hvor folk stadig bruger deres biler hver eneste dag. Så brugstimer betyder noget, når du ser på hele livets CO2-fodaftryk.

Ved at citere data fra ICOMIA-dekarboniseringsundersøgelsen udgivet på METSTRADE demonstrerede Hugelmeyer, hvordan forskellige fremdriftssystemer påvirker hele livets kulstoffodaftryk for en række forskellige bådtyper, hvor elektrificerede sejlbåde, motorbåde og fartøjer på indre vandveje har et større samlet økologisk fodaftryk end deres ICE -drevne modparter.

I næsten alle fartøjskategorier gav vedtagelsen af ​​mere bæredygtige flydende brændstoffer såsom hydro-generede vegetabilske olier det laveste kulstoffodaftryk.

- Og det er derfor, du kommer til at se NMMA begynde at presse på for at indføre bæredygtige brændstoffer og bæredygtig brændstofinfrastruktur, fordi det ikke kun betjener det eksisterende marked med 30 mio. både på verdensplan og 12 mio. i Nordamerika, men det er garanteret den bedste måde for os at reducere CO2-fodaftrykket fremadrettet inden for fritidsbådsindustrien, sagde Hugelmeyer.

- Vi vil slå til lyd for, at regulatorer fokuserer på fuld livscyklusanalyse for at forstå det fulde CO2-fodaftryk af forskellige energimuligheder, så vi ikke har flere generelle regler, der i sidste ende gør mere skade end gavn. Bæredygtige brændstoffer er absolut den førende vej til at nå dekarboniseringsmålene, der er skitseret i Paris-aftalen, og de repræsenterer den mindst forstyrrende vej i forhold til vores eksisterende marked.


Hugelmeyer mener dog fortsat, at teknologier som elektrisk og brint absolut har deres plads, og er klart den bedste mulighed i visse segmenter.

- Men de kræver en betydelig infrastruktur, der skal bygges ud til at understøtte dem. Bæredygtige brændstoffer arbejder sammen med vores eksisterende infrastruktur og repræsenterer i sidste ende det største bæredygtighedsafkast af investeringer fremadrettet, slutttede han.
Kilde: IBI

421476107 776266071207991 496750054685219282 n
NMMA-præsident Frank Hugelmeyer talte over for et tætpakket publikum ved Toronto International Boat Show.











Udvalgte artikler *