fbpx

Bavaria optimerer og flytter produktionen til Tyskland

Inkluder i Newsletter: Ja

Bavaria Yachts er i fuld gang med at flytte hele produktionen til Giebelstadt. Samtidig reduceres antallet af modeller fra 26 til 10-12 stykker.

Bavaria Yachts er i fuld gang med at optimere, og vil igen bygge sine både 100% procent i Tyskland. Med seglet "Made in Giebelstadt" vil både sejl- og motorbåde blive fremstillet og overleveret til kunder i Giebelstadt. Motorbåden R55, der tidligere blev produceret i Kroatien, vil for første gang blive håndbygget i selskabets hovedkvarter i første halvdel af 2019. Formene og redskaberne transporteres for øjeblikket fra Kroatien til Tyskland og installeres i Giebelstadt.

Udvikling og konstruktion under egen ledelse

"Vi ønsker, at vores medarbejdere udvikler og bygger alle vores yachts primært under egen ledelse. Arbejdsstyrken identificerer sig stærkt med Bavaria Yachts; Det er nøglefunktionen i vores virksomhed," forklarer adm. direktør Erik Appel, der har været Chief Operating Officer for Bavaria Yachts siden december 2017.
"Derfor er det hensigten at øge vores faste personale yderligere, og samtidig reducere antallet af vikaransatte. Dette bidrager betydeligt til at nedbringe produktionsomkostningerne. For at øge effektiviteten af værftet vil vi igen koncentrere os om vores egen teknik, dvs. den tekniske udvikling af yachter.”

Serieproduktionen, som Bavaria Yachts står for, bliver ændret. For at gøre det bliver det nødvendigt at reducere kompleksiteten i de seneste år kraftigt. Den nuværende produktion omfatter 26 modeller – inden for de næste tre år skal det fokusere på 10 til 12 modeller, som er effektive og populære på markedet.
"Vores modeludvalg bliver mere attraktivt, og samtidig i en meget pålidelig kvalitet," tilføjer Erik Appel.

BAVARIA C50 er revideret, større og mindre både skal følge

Arbejdet er allerede påbegyndt, og produktionen er blevet ændret i nogle vigtige henseender: BAVARIA C65, der blev præsenteret i 2018, men som ikke var nogen succes, vil ikke længere blive bygget; E-Line (elektriske fremdrivnings- og hybridbåde) er ophørt. C50-sejlbådene er blevet fjernet fra serieproduktion og teknisk omarbejdet som prototype. Efter en del forandringer vil C50 vende tilbage til serieproduktion fra november 2018. Resultaterne fra denne proces vil nu blive overført til flagskibet BAVARIA C57 og lillesøster BAVARIA C45.









Kapsejlads

Sejlerlandsholdets sidste store test før OL

Kort nyt

Podcast: Ny episode - hvorfor egentlig sejle?

Havne

Christiansø Havn skal igennem kæmpe renovering

Bådudstillinger

Ancora Yachtfestival – tre intense dage

Kort nyt

Krigsveteraner får hjælp til at komme ud at sejle 

Bådudstillinger

Boat Show i Fredericia for 30. gang

★ Artikel

★ Sejlads i det nye klima

Kort nyt

Tyveri lammer driften af historisk skib i Helsingør

Kapsejlads

Vegvisir Race Nyborg afvikler også eSejlsport finalen





Udvalgte artikler *