Codan: Ingen kommentar


Foto: Per Heegaard

             "Ingen kommentar. Den måde I skriver jeres artikler på, betyder at jeg ikke ønsker at kommentere". Sådan lyder det fra Tonni Borg, der er chef for bådforsikrings-afdelingen hos Codan.<br />


Hvad med dem der startede debatten?
Vi ville ellers gerne - blandt andet - have spurgt, om hvor den nye aftale efterlader de kunder, der allerede er kommet i klemme, og som nu står med manglende dækning af dyre skader, som ville have været dækket under den nye praksis. Disse sejleres ulykkelige situation kan i en vis forstand betragtes som en indirekte årsag til den nye aftale - men hvorvidt de også kan få glæde af den, må altså stå hen i det uvisse.

"Aftalen bør genforhandles"
I det seneste nummer af Bådmagasinet SEJL, som er på gaden lige nu, kan du læse et interview med forsikringsmægler Martin Hagen Ødum, som foruden at være sejler, også er fagmand når det gælder forsikringer. Han rejser spørgsmålet, om hvorvidt Dansk Sejlunion er sejlernes ven - eller Codans. "Aftalen bør genforhandles, vilkårene er ubrugelige", siger han blandt andet.

Selvrisiko på 25%
Nu er der altså sket en ændring. Dan Ibsen skriver i Sejler, sejlunionens medlemsblad, at ændringen træder i kraft øjeblikkeligt, og medfører at "en masteskade fremover vil være dækket med en selvrisiko på 25% af erstatningssummen, hvis årsagen til skaden er skjult for det almindelige øje, og sejleren eller et professionelt værksted har efterset masten indenfor rimelig tid." Ibsen skriver videre, at "forsikringsbetingelserne senere vil blive ændret i overensstemmelse hermed". Foreløbig er det altså tale om en ny praksis, en ny fortolkning af de eksisterende vilkår.

Deltag i debatten
Her på www.baadmagasinet.dk vil vi gerne høre din mening om den seneste udvikling i sagen, og især vil vi gerne vide, om I synes, at de sejlere, der lige nu står med en afvist sag, også skal få sine sager revurderet. Skriv din kommentar her nedenfor - og hvis du vil have yderligere viden om emnet og debatten, er der et helt nyt nummer af Bådmagasinet SEJL på gaden nu - hvor der altså er meget mere om mastesagen.







Vendée Globe

Vendée Globe: Nummer 3 - Kevin Escoffier har aktiveret sin...

Bådudstillinger

Boot Düsseldorf flyttes til april

Branchenyt

Svensk bådindustri kræver forbedret identifikation af båden

★ Interview & Portræt

Danmarks Museum for Lystsejlads: De Flittige frivillige

Kort nyt

MiniTransat 2021 usikker: Svensker kæmper videre

Vendée Globe

HUGO BOSS med skipper Alex Thomson udgår...!

Kort nyt

Jules Verne: Team Gitana afbryder rekordforsøg

Kapsejlads

Round Denmark Race Inshore 2021 - tilmeldingen åben...

Vendée Globe

Regnskabets time - vi gør status inden de brølende 40'ere...

★ Test af sejlbåde

★ Arkivet: Utzon spidsgatteren nuttede ”Snuller” - en...



Sailing World News


Udvalgte artikler *


Produktnyt

Få bedre overblik, når du sejler

Bådmotorer i Sverige forsvinder i store mængder