fbpx

Dragonfly 40: Jens Quorning fortæller om det nye flagskib

Inkluder i Newsletter: Ja

”Når vi tegner en ny båd, så er det fra mastetoppen og ned til bunden af sværdet”, fortæller Jens Quorning, ejer og direktør hos Dragonfly. Vi besøger den nye Dragonfly 40, som er udstillet i Düsseldorf – byggenummer 1. Nummer to er allerede i gang, og tre er allerede solgt. ”Vi laver selv masten, og tegner alle beslagene. Vi bruger ikke noget fra en anden båd, bare fordi det er nemmere. Der ligger flere tusinde ingeniørtimer i den her båd”, siger han.

Model holder i ti år
Det er nemlig ikke så tit, at der kommer en ny Dragonfly på markedet. Og det er der en god forklaring på, fortæller Quorning. ”Det er frygtelig dyrt at udvikle! Vi kan kun tillade os at gøre det her, fordi vores historik tilsiger, at en model holder omkring ti år. Derfor giver vi gas når vi udvikler – vi kan fordele udgiften over ret mange både. Det dyreste er konstruktionen og fræsningen af pluggen. Men alt er speciallavet på den her båd. Det eneste vi kan købe fra kataloget, er spil, klamper, og måske nogle aflastere.”

Sejl og legetøj i pontonerne
Trimaraner er ikke kendt for at byde på meget plads under dæk. Men Dragonfly 40 har alligevel en ret rummelig og godt udnyttet salon. Der er bad

...
Vil du læse mere? Log ind
Bliv abonnent og få fuld adgang til vores artikler
Ønsker du Båd Magasinet ? Se hele udvalget af abonnementer








Kapsejlads

YES - Dansk Nacra 17 klar til OL

World Match Racing Tour

Congressional Cup: Jeppe Borch suverænt fra start - 'leading...

OL

Øv - ingen dansk 'kvinde-bræt' ved OL

Kort nyt

Træskibenes sammenslutning inviterer til Pinsestævne

Kapsejlads

Så skal Lillebælts 2Star Mester findes igen

Kort nyt

EU har netop stemt for en "Havets Parisaftale"

★ Artikel

★ Landstrøm: Ja, jord skal med om bord

Kort nyt

Tyv satte stjålne bådmotorer til salg på nettet





Udvalgte artikler *