Dragonfly 40: Jens Quorning fortæller om det nye flagskib

”Når vi tegner en ny båd, så er det fra mastetoppen og ned til bunden af sværdet”, fortæller Jens Quorning, ejer og direktør hos Dragonfly. Vi besøger den nye Dragonfly 40, som er udstillet i Düsseldorf – byggenummer 1. Nummer to er allerede i gang, og tre er allerede solgt. ”Vi laver selv masten, og tegner alle beslagene. Vi bruger ikke noget fra en anden båd, bare fordi det er nemmere. Der ligger flere tusinde ingeniørtimer i den her båd”, siger han.

Model holder i ti år
Det er nemlig ikke så tit, at der kommer en ny Dragonfly på markedet. Og det er der en god forklaring på, fortæller Quorning. ”Det er frygtelig dyrt at udvikle! Vi kan kun tillade os at gøre det her, fordi vores historik tilsiger, at en model holder omkring ti år. Derfor giver vi gas når vi udvikler – vi kan fordele udgiften over ret mange både. Det dyreste er konstruktionen og fræsningen af pluggen. Men alt er speciallavet på den her båd. Det eneste vi kan købe fra kataloget, er spil, klamper, og måske nogle aflastere.”

Sejl og legetøj i pontonerne
Trimaraner er ikke kendt for at byde på meget plads under dæk. Men Dragonfly 40 har alligevel en ret rummelig og godt udnyttet salon. Der er bad

...
Vil du læse mere? Log ind
Bliv abonnent og få fuld adgang til vores artikler
Online
39,00 / mdr

Du får pr. måned:

  • Alle online artikler
  • Alle online magasiner
  • Medlemstilbud i shop
Online + Magasin
41,58 / mdr

Du får i 12 måneder:

  • 8 udg. af Magasinet BÅD til døren
  • Alle online artikler
  • Alle online magasiner
  • Medlemstilbud i shop
Ønsker du Båd Magasinet ? Se hele udvalget af abonnementer







Sailing World News

Facts about 12 mR Worlds

RIP Lowell North

Yacht Racing Forum: Unprecedented turnout





Produktnyt

X-Yachts skal til at bygge motorbåde

Elmotoren er blevet voksen