fbpx

Bagsiden: Jeg kæmpede den gode sag – og tabte alt - sammen med Knarr-klassen

Inkluder i Newsletter: Ja

De 2 snobber, "Skønne Fritz" sammen med "sin søde ven Poul", finder du som arketyper til Knarr Sommerstævne i Rørvig. Foto: DR.

Scenen er Rørvig Havn, som i ferieperioden er Odsherreds svar på Disney World. Med fiskemanden fra Rørvig Sejlklub i spidsen er området fyldt med alverdens turistfælder. Blandt indbyggerne er der evig ballade og nabostrid. Klubber har et anstrengt forhold til hinanden, naboerne gider ikke havnen.

Fiskemanden ville helst have gjort hele havnen til en stor parkeringsplads, så kunderne kan parkerer i bekvem afstand af kasseapparatet. Gæstesejlerne sikrer en sund økonomi, både i havneleje og det faktum at der er 8,2 km til Nykøbing Sjælland og deraf normale indkøbsmuligheder.

Alternativt er det en tur med færgen - tværs over fjorden til Hundested.

Ligesom klubberne kan blive certificeret som ”Ungdomsvenlig Sejlklub” af Dansk Sejlunion, hvilket Rørvig Sejlklub også er, ville det være en rigtig god ide og lave en certificering for klubber, der gerne vil afholde stævner.

Her ville Rørvig Sejlklub dumpe med et brag. Havnen, omgivelserne og holdningerne hos de lokale duer ikke til et stævne med de værdier, sejlerne forventer i 2011. Når klubfaciliteterne er så små, som de er i Rørvig Sejlklub – og reelt ikke er til stævnets rådighed, skal der opstilles et telt. Normalt ikke noget problem, men i Rørvigs verdensbillede fuldkommen uoverskuelig.

Her er bare et lille udsnit af de forskellige afvisninger: ”Jeg har drøftet sagen med min kone og min nabo, og vi vil ikke give tilladelse til projektet,” citat: Frederik, genbo til klubben med den kæmpe græsplæne.

”Telt på havnens område - I kan forvente at løbe ind i vanskeligheder,” citat Otto Graham - klubbens repræsentant: ”Der er plads til en rektangulær pavillon. Vi har ikke mulighed for at går mere i dybden med antal pladser? Det forudsætter at han (fiskemanden fra Rørvig Fisk) leverer al maden - naturligvis.”

Til sidst blev det et nej til overhovedet at opstille et telt på Rørvig Havn. Ikke fordi der ikke var gode muligheder, men fordi viljen bare ikke var til stede.

Rørvig ønsker simpelthen ikke nye tider, de ønsker for enhver pris ikke, at den symbiose de lever i, udfordres af udviklingen. Sejlklubben står ikke alene med den holdning.

Med i spillet er også en gruppe gamle ”Knarrnister”, der ikke ser formålet i udviklingen. Udviklingen i årets sommerstævne viser, at der fortsat er en voldsom fragmentering mellem det gamle admiralitet og deres seksuelle orienterede brunstskrig ”Njafft”, og den nytænkning, der har præget Knarr-klassen de seneste år, med en specialklub, nye sejladsformater og en fast guide til arrangørerne osv.

Du finder arketyper i Knarr-klassen og i Rørvig Sejlklub så fint karikeret i satiregruppen ”Snobberne”. Blandt disse Knarr-sejlere finder du ”Skønne Fritz”, som nu i Rørvig får selskab af sin ”søde ven Poul”. Som en af disse gamle Knarrnister Simon skrev i sin mail: ”Jeg ved det er slemt - men jeg kan altså ikke klare grisefest hver dag i en uge!”

Efter den lokale kommunale havnefoged – Lars Kenneth Holm, som nok er det eneste rationelt tænkende individ i dette Disney-orienterede sommerhelvede, efter sidste afvisning af placering af telt i Rørvig, kom med de forløsende ord: ”I flytter til Nykøbing, 8,2 km nede af kysten”. Der ville ”Skønne Fritz” og hans ”søde ven Poul” aldrig finde hen ved egen kraft.

For havnen og Nykøbing Sejlklub repræsenterer alle de positive værdier de mangler i Rørvig. Knarr-sejlerne har tidligere holdt et af de mest vellykkede sommerstævner i klubben, og formand Kjeld Steen skulle ikke bruge mange minutter på at byde Knarr-klassen velkommen.

Hele teltsituationen løste han med gratis udlån af klubhus og alle de medfølgende klubfaciliteter. Alle aftaler kom på plads på en eftermiddag, noget som trods mange måneders dialog med Rørvig Sejlklub ikke var lykkedes endnu. Tilmed blev hele stævnet markant billigere, vi snakker mange 1000 kr. pr båd.

Den imødekommenhed var en streg i planlægningen hos gruppen af gamle ”Knarrnister” og Rørvig Sejlklub, som i fællesskab havde forudset – at Sommerstævneudvalget, med bl.a. undertegnende, vil kaste håndklædet og leve med fiskemanden fra Rørvig Fisks mayonnaise menuer og sejlklubbens pengebegær.

”Skønne Fritz” og hans ”søde ven Poul” var i oprør, der måtte gøres noget – noget drastisk.

Og dramatisk blev det fredag den 17. juni kl. 21.43, da mailen tikkede ind fra årets Sommerstævneudvalgs-formand, Sven Graversen: ”Jeg holder på, at vi afholder sommerstævnet i Rørvig.” Og det på trods af erkendelsen: ”Vi er tre i udvalget som har haft kedelige oplevelser med bestyrelsen i Rørvig.”

Men formandens konklusion er alligevel klar: ”Vi må så afholde det med de muligheder Rørvig Sejlklub har tilbudt.” En enevældig beslutning fra formandens side, på trods af fuldkommen enighed om det modsatte i Sommerstævneudvalget.

Som Sven Graversen også skrev mindre end en time senere: ”Som jeg skrev, har jeg drejet på tallerkenen”.

Sejlklubbens formand Ole Brix Andersen var ikke sen til at sende sin sejrsmelding: ”Skulle salget af velkomst-grill, salg af moleøl, drikkevarer ved de 2 spise-arrangementer, ikke give et overskud på minimum 10.000 kr., skal en eventuel difference betales af KNARR. Et á conto beløb på 5000 kr. skal inden tirsdag den 22. juni ved kontortids begyndelse være indbetalt til Rørvig Sejlklubs konto”.

Personlig må jeg åbent erkende, at jeg er kørt over med en damptommel af disse ”Skønne Fritz” og hans ”søde ven Poul” arketyper, som nu i fred kan drømme sig tilbage til det gamle admiralitet, mens de fremviser deres manddom, med gentagne fællesskrig ”Njafft”, dette seksuelle orienterede brunstskrig.

De har fået det som de vil - trygt inde i dette Disney-orienterede reservat. Onsdag skal de have oksesteg på Lodsoldermandgården formentlig i stegende hede. Fredag står den på fisk i mayonnaise i sejlklubben. Velbekomme.

Nej, jeg skal ikke sejle sommerstævne i Rørvig, dertil er livet for kort, jeg oplever også, at jeg ønskes derhen hvor peberet gror. Der hvor ulykken er alvorlig, er at disse Knarrnister har gjort ubodelig skade på Knarr-klassen. Trukket den tilbage til en fortid, hvor udvikling i klassen var et fyord.

Nu er aktiviteterne på land definitivt spoleret, vent så bare til at disse gamle Knarrnister finder ud af at de skal sejle mere end en kapsejlads om dagen, de skal sejle hele to – det magter de heller ikke. Jeg kan kun spørge, hvorfor baneleder Søren Kristensen fra KDY, ikke bare siger: ”Venner, klar jer selv.”

Nu skulle det være naturligt, at debatten vil rase de kommende dage. I skal ikke forvente at nogen Knarr-sejlere melder sig, for vi er i en lukket verden hvor tavshed og bukkede hoveder er normen. ”Skønne Fritz” og hans ”søde ven Poul” skal ikke have klinket noget.

I den forløbende uge har jeg selv gjort oprør og skrevet rundt til alle deltagerne. Alt sammen til stor bestyrtelse eller som Rørvigs Sejlklubs rasende formand Ole Brix Andersen skrev: ”Jeg finder det helt uhørt, at Nicolai skriver til Knarr-klubbens medlemmer i en tone, som jeg finder helt utilbørlig.” Dertil kan jeg kun sige en ting: ”Velkommen til Bagsiden, Ole.”

2011-06-24 12:02:55 af Jens Andersen

Sven Graversen, du skulle sgu skamme dig. Du har ladet dig fange ind i snobberiet i rørvig, og lader Nykøbing Sejlklub i stikken. Føj, hvor er det skammeligt for dansk sejlsport
2011-06-24 12:05:58 af Mads Christensen

Det er da Rørvig Sejlklub i en nøddeskal. De er den mest pengegriske sejlklub i dansk sejlsport. Lassen, det er en konge bagside du er kommet med. Der hvor du gør forskellen er, at du gerne selv lægger krop til historien på Bagisden. Godt gået, håber du også får en god debat i gang, det fortjener emnet...
2011-06-24 12:18:13 af Lars Nielsen

Gud fader bevares.....Nikolai, du udstiller et af problemerne i dansk sejlsport så smertieligt korrekt. Ingen respekt for hinanden, mudderkastning og latterliggørelse.

Med sådan en svada, tror du da at nogen gider gøre en masse frivillig arbejde for dig eller Knarr klassen.

Du burde skamme dig - og tage hen hvor peberet gror. For du ødelægger miljøet med din sarkasme og latterliggørelse af en masse frivillige krafter.

Til alle de gode små og store klubber derude. Hold fast I det I gør, glem Lassen, for han er ganske alene derude.

God sommer - og hvor er jeg glad for at jeg ikke møder Herr Lassen i sommerhavnene....


2011-06-24 12:18:57 af Søren Klausen

Hvor er det morsomt og pinligt på en gang, det er da grotesk hvad der foregår i Knarrklassen lige nu. Sidste år var de sejlsportens frontløbere, nu virker det som om de har tabt sutten - alle sammen. Ham Sven Graversen må da være et stort båthorn, hvordan kan han på den måde vælte sit eget udvalg?

Og så op til Otto og Ole´s sejlklub. Her gælder der kun en ting, flest mulig penge ud af gæstesejlerne. Har været der 3 gange, første, eneste og sidste gang i Rørvig Sejlklub. Ikke nogen god oplevelse.

Men jeg må give Mads ret i, at Lassen har haft en heldig pen i denne uge, rigtig god humor og flot analyse, på et alvorligt grundlag.
2011-06-24 12:20:00 af Torben Ethelfeld

Fantastisk historie Nicolai. Jeg kommer til at tænke på Assens... Jeg troende ikke der var værre steder i Danmark, men det er der åbenbart.
2011-06-24 12:23:40 af Klaus P

Lars, du har da ikke fattet ret meget.

Lassen skriver jo præcist hvordan en masse frivillige kræfter er blevet løbet over ende af en lille magt elite, der kun vil dem selv. Sven Graversen og denne Otto Graham sammen Ole Brix fra Rørvig Sejlklub har ødelagt et flot arrangement for Knarr klassen.

Og hvordan kan du vide at du ikke møder Lassen i sommerhavnene, holder du selv til i Rørvig?
2011-06-24 12:32:49 af Morten Nielsen

Lassen: Det er det morsomste, denmest præcise og hudløse beskrivelse af dansk sejlsport, jeg meget længe har læst.

Ham Sven og de folk i Rørvig Sejlklub må da være totale idioter uden for al pædagogisk rækkevidde?

Jeg griner stadigvæk
2011-06-24 13:01:32 af Lassen er gud

Venner, Lassen har da atter engang fremvist udueligheden i dansk sejlsport. Jamen, er det ikke sådan det foregår rigtig mange steder? Bare fordi du er frivillig, er du ikke hellig. Knarr klubben og Rørvig Sejlkub, må da skamme sig, for I har da skadet det for alle i sejlsportens verden.

Puha for en stinker, måske er det ovre fra Rørvig Fisk?
2011-06-24 13:51:56 af Philip

Min i al morskaben har Nicolai en spænden pointe:

Behovet for certificering af godkendte stævnesejlklubber hos Dansk Sejlunion. Tænk på al den ballade Knarr klubben havde undgået, hvis det lå klart at Rørvig Sejlklub var komplet uegnet til opgaven på forhånd?

Måske havde disse tussegamle rollator Knarr sejlere, alligevel gennemtvunget sommerstævnet der i hjemhavnen Rørvig, men så kunne de mange gode og dygtige Knarrsejlere have været advaret på forhånd.
2011-06-24 14:03:28 af Jacob Simonsen

Kære alle,

Hurra for brok! Det er sikkert dejligt med et lille surt opstød fra Lassen til at gøre opmærksom på nogle åbenlyst tåbelige ting.

Men husk nu kære venner: Denne historie er ikke mere hver end det slitage på tastaturet, den har kostet, hvis ikke den får os alle til at vende blikket indad og bruge dette eksempelt proaktivt!

Dvs. TAG ANSVAR!
Meld dig som frivillig. Hvis du ser lignende tilfælde så gør opmærksom på din utilfredshed og se om du måske kan hjælpe på en måde så det kan blive bedre. Gør så meget du kan selv for at bekæmpe lignende tilstande.

Lad os vende brokken og \"aj, det er også for dårligt\" og \"det er typisk dansk sejlsport\" til en løsningsorienteret diskussion så vi sikrer gode og vellykkede stævner i fremtiden!


2011-06-24 14:53:45 af Rune

Hurra for Jacob. Jeg synes at Bagsiden lægger op til konstruktiv debat, debat om enevældet eller demokratiet skal bestemme.

jeg læser at et stærkt udvalg, åbenbart med lassen som meningt medlem var enige om en fælles løsning - hvorefter ham Sven Graversen ødelægger alt - bag om ryggen på de andre i udvalget.

Lad os få en debat hvordan sådan noget kan undgåes. Jeg tror ikke på det Knarr udvalg gider stille op igen, med samme risiko for at blive snigløbet
2011-06-24 15:16:03 af Claus A.

Hvor er det befriende at Lassen\`s bagside er opfundet. Tak til Bådmagasinet for det, og den mod der udvises. Det har aldrig været muligt i sejlsportspressen at få sådan noget her frem i dagens lys, og det beviser bare hvad der forgår rundt omkring. Føj for en stinker!
At Lassen så samtidig i den grad udstiller det Team han selv har været en del af, viser blot at manden er ægte journalist. Dem findes der ikke mange af i sejlsportsmedierne nu til dags!
God weekend
2011-06-24 15:57:02 af Morten Sørensen

Jeg håber da Nicolai fortsætter med at sejle Knarr, efter sommerstævnet.
Ellers er den Knarr klasse da helt stendød. Det er da ham som har pumbet liv i klassen de sidste 5 år, hvorfor at også har første ret til at være kritisk.

Manden har format, hvad enten han skriver bagsider eller laver arrangementer. Jeg vil sige at denne uges bagside er blandt de allerbedste, både relevant, afslørende og super underholdende.
2011-06-24 16:36:45 af Viggo C

Selv Lassen kæmper jo forgæves mod fjoldser som Sven Graversen og Ole Brix. Bare fordi man frivillig, behøver man ikke være særlig kvik. Det beviser Sven og Ole - pinligt for dansk sejlsport
2011-06-24 18:50:16 af Frank Jensen

Under overskriften \"Sommerstævne\" viser Knarr bestyrelsen der fuldkommen falden på halen for Rørvig Sejlklub. Se hvordan de forsøger at tørre alle ulykkerne af på Lassen:

\" Det skal oplyses, at i sommerstævneudvalget - Sven Gravesen (formand), Per Fl. Christensen og Nicolai Lassen - opstod der desværre nogen uenighed om, hvordan stævnet skulle afvikles i sin helhed. Dette resulterede i, at Nicolai Lassen valgte at trække sig fra udvalget. Udvalget består nu alene af Sven Gravesen, som formand, og Per Fl. Christensen. Knarrklubbens bestyrelse takker for deres store indsats med, at vi kan få et rigtig godt stævne.

Omkring Nicolais udtræden opstod der desværre også uklarhed med Rørvig Sejlklub og personkredsen omkring Rørvig Sejlklub om stævnets afvikling. Disse uklarheder er nu afstemt, og det skal herunder nævnes, at Nicolai Lassen ikke længere repræsenterer Knarrklubben i relation til Sommerstævnet. Knarrklubbens bestyrelse beklager over for Rørvig Sejlklub og personkredsen omkring Rørvig Sejlklub det passerede.

Måtte du have spørgsmål til Sommerstævnet bedes disse rettet direkte til Sven 2625 6570 eller Per 4030 4770.

Bestyrelsen

PINLIGT, PINLIGT og PINLIGT


2011-06-24 18:53:09 af Søren Kristensen

Tom Carlsen, jeg troede du var en ærlig mand?

Hvordan kan du forsvare at Sven Graversen svigter sit eget sommerstævneudvalg og Knarr klubben. Hvordan kan du gå i seng med pengegriske Ole Brix fra Rørvig Sejlklub.

Jeg forstår heller ikke at du på bestyrelsens vegne forsøger at tørre alle ulykkerne af på Lassen, den mand som har gjort Knarr til en succes, før du nu ødelægger den.


2011-06-24 19:20:25 af Magne Nørgaard

Ole Brix er en kancilist
Tom Carlsen er uduelig
og

Sven Graversen blød som en regnorm, så hvordan skal de anderledes en rygende galt for knarr klassen
2011-06-24 20:30:18 af Frederik

Knarrklubbens bestyrelse, hvordan i alverden kan I tage Rørvigs Sejlklubs formand Ole Brix Andersen i forsvar?

Tro mig han er en pentilens for alt og alle i og omkring Rørvig Havn - komplet uduelig og alene konfliktmager. Vi er mange som er rigtig kede af at han er formand.

Kære Knarr sejlere, glæd jer ikke til mødet med den mand, det bedste i kan gøre bruge jeres sommerferie et andet sted lykken og oplvelsen meget bedre.
2011-06-24 23:02:10 af Torben Anker Sørensen OD 110

Vi i Knarr klassen går til stålet på vandet, og på land når det er nødvendigt.
Vi har længe glædet os til at deltage i sommerstævnet. Vi vil som et hold gøre den uge til en succes, uanset om Nicolai har væltet sin potte.
Deltagerne i udvalget er alle gode frivillige kræfter, og jeg tror der er bred opbakning til Sven og Per. Jeg takker for at der er gjort en indsats.
Nicolai tjener ikke sine ofte fornuftige sager bedst ved at blive personlig. Det har han gjort mange gange før, og vi der ellers er glade for Nicolai tager det ikke så alvorligt. Der skal være plads til alle i Knarr klassen, og vi glæder os til at sejle fra Nicolai snart igen.
Ikke for at lokke Nicolai, men jeg tror ikke du tør komme til sommerstævnet?

Torben OD 110

PS: Njafft er død for længst, og vi har nu en skarp entypeklasse med den smukkeste båd uden spiler. Sejlerne og bestyrelsen og ikke Nicolai har skabt resultaterne.
2011-06-25 08:56:03 af Nicolai Lassen, Knarr sejler

Kære Torben Anker Sørensen

Jeg har ikke væltet nogen potte, heller ikke min egen.

På min ugentlige ”Bagside” har jeg fremlagt dokumentation, for at du som Knarrsejler er blevet svigtet. Jeg har både her og i en mail til dig og alle andre tilmeldte Knarr sejlere - fremlagt dokumentation for at Sommerstævnets udvalgsformand Sven Graversen har gået bag om ryggen på sit eget udvalg og Knarrklassen. Et forhold Sven Graversen også selv åbent erkender.

Der er fremlagt klar dokumentation for at Rørvig Sejlklub og deres ledelse, alene er en pengemaskine. Jeg er ikke personlig, men alene nøgtern og journalistisk i min vurdering.

Knarr klassen har skadet sig selv, med denne udvikling som Sven Graversen står i spidsen for. Du – Torben Anker Sørensen - skader både dig selv, som Knarr sejlere og Knarr klassen med at forsøge på at pýnte på sandheden, omkring Sommerstævnet i Rørvig og ved at forsøge på at miskreditere mit navn i din kommentar her på sitet.

Det er skammeligt, men jeg overlever så ment nok.

Ingen andre i Knarr klassen har modet til at stille sig op og kritiserer Knarr klassen ledelse, I vælger I, som dig at dukke hovedet og tage til en sejlklub som alene er interesseret i Jeres penge og betale en skyhøj pris for et sekunda produkt, hvad enten den er leveret af Rørvig sejlklub, Rørvig Fisk eller Lodsoldermandgården.

Til sidst Torben Anker, du må ikke lyve overfor de læsere på baadmagasinet.dk. Der vil blive råbt ”Njaff” morgen, middag og aften i Rørvig. Sommerstævnet 2011 bliver en tidslomme, hvor alle frivilligt flytter sig tilbage til dengang ”alting var rart”.

Men tillykke med sejren, Torben Anker. Du er da garanteret en uge, fri af sportslig konkurrence, og det sociale på land kommer heller ikke til at belaste din nattesøvn – alene din pengepung.

God weekend

Nicolai

P.S: Du spørger om jeg ikke tør komme til sommerstævne, det har jeg nu ingen problemer med. Alene for at følge op på denne sag, vil det da være fornuftigt og komme forbi og opleve Jeres skuffelser over årets Sommerstævne. Læserne forventer jo senest nyt fra Knarr klassen.

Det bliver også interessant at se hvordan Knarrklassen får opfyldt deres forpligtelse overfor Nykøbing Sejlklub? Om Knarr sejlerne til Sommerstævnet har så meget format, så ungdommen i Nykøbing får deres Terra TORM jolle uden tvist, eller om I forventligt putter med pengene? Torben Anker, der har du en chance for at vise dit format som Knarr sejlere.

P.P.S: Jeg må sige tak for en ekstrem flot opbakning, både i de mange kommentarer på sitet, jeg har læst her til morgen. Dels i de mange personlige henvendelser jeg har fået de sidste dage.

I den sammenhæng er det så interessant at se, hvordan Knarr klubbens bestyrelse ihærdigt på www.knarr.dk forsøger at gøre mig til syndebuk for alle ulykkerne omkring årets sommerstævne. Det er trist for Knarr klassen, at de ikke kan – eller vil - se virkeligheden i øjnene anno 2011 - personlig overlever jeg nok.
2011-06-25 08:59:40 af Jens Toft

Kære Torben,

Helt enig i dit svar.

At Nicolai bliver personlig, er bare typisk ham. Og rigtig nedgørnde måde at få sine budskaber frem på. Mon ikke hans chef, den gamle redakteur på Bådmagasinet bør se lidt på denn tråd og vurderer om ikke den kære Nicolai burde sendes på en lang sommerferie.

Jeg havde egentlig ikke lyst til at kommentere på denne absurde hisotrie, for jeg kan ikke undgå at gøre det personigt ift Nicolai. Men det er så trist at læse hans angreb, som blot får ov at flavre i vinden, uden ordentlig journalistisk indspil fra modparten.

Og værst af alt, blog-onanisterne kan så få udløsning for deres manglende rejsning og fortsætte med at svine folk til - helt uden nogen form for medration fra udgiveren af dette site. Det er simpelhent under al kritik, og viser med tydelig hvilket niveau som seljsports fora befinder sig på.

Trist er det, at vi er nået dertil....
2011-06-25 09:11:13 af Søren Klausen

Kære Torben Anker og Jens Toft (som sikkert hedde noget andet)

Nu må I stoppe en halv.

Lassen har på sin bagside fremlagt en fantastiks historie og fremvist et absurt skuespil i Knarr klassen. Ingen har endnu kunne modbevise en eneste af hans påstande. Og jeg må sige, at jeg senest læste Lassen eget personlige svar til Torben Anker. Flot, flot arbejde Lassen.

Jeg må erkende, at hvis jeg var en af de involverede, enten i arbejdet omkring dette sommerstævne, sejlklubben eller i Knarr bestyrelsen - jeg ville skamme mig. På opfordring læste jeg bestyrelsen udmeldning (Hvis ellers det er betyrelsen der står bag?). Det er da skammeligt, hvordan de sviner Lassen til. Helt urimeligt.

Nicolai, du er den eneste der tør sige sandheden i dansk sejlsport. Tak, bliv ved med det. Alle, som eksempelvis denne Jens Toft, eller hvad du nu hedder rigtigt? De er kun ude på at skjule sandheden til skade for sejlsporten og hytte deres eget skind.
2011-06-25 09:36:22 af Jens Toft

Kære Søren Klausen

Undskyld mig, men hvorfor påstår du at jeg ikke er den jeg udgiver mig for. Hvad er formålet med det, hvis ikke andet end at fortsætte med at nedgøre debattører. Sidst jeg checkede mit pas, så stod der ihvertfald Jens Toft, plus et mellemnavn - så jo, jeg er skam den rigtige Jens Toft, som der iøvrigt findes 678 af i Danmark.

Og iøvrigt, rigtig mange af dine og Nicolais sympatisører er anonyme. Men de skal ikke have en på frakken af dig.....tja, det siger vel alt.

Jeg betvivler ikke at du er Søren Klausen. Har set mange af dine indlæg henover tid. Jeg er absolut sjældent enig i dine udfald, men akcepterer at der er plads til alle. Håber bare inderligt at debatten kunne være mere sober, og at man gik efter bolden og ikke manden. Vi lever i et dejligt demokrati, hvor foreninger blomstre. Hvis I er så utilfredse med bestyrelsen i jeres lilleforening, så indkald dog til en ekstraordinær generalforsamling og vælt bestyrelsen. Men uha, husk at I så skal arbejde og stå for skud for perfide kommentarer og nedgørende kampagner.

Nyd dog istedet at nogen vil gøre arbejdet for jer.


2011-06-25 11:51:27 af Søren Klausen

Kære Jesper Toft

Indskyld hvis du hedder Jesper Toft, også i reel life.
Hele denne historie, som lassen så fint skriver, handler jo præcist om en gruppe mennesker der IKKE gør deres frivillige arbejde til glæde for nogen som helst. Jeg synes at sagen er fremlagt sobert, med lassens tvist og humor. men den bør give eftertanke - ikke kun i Knarr kredse. Jeg bemærker også at Lassen har en stor sympati her på sitet, så noget må han da gøre rigtigt?
2011-06-25 12:15:42 af Usmagelige Lassen?

Uanset historiens relevans, er jeg så den eneste der synes at det er en anelse usmageligt, når Lassen hænger folk ud ved navn? Man kunne vel som god journalist godt skrive historien uden at skulle svine navngivne personer til.
2011-06-25 12:37:05 af Ole Eriksen

Usmagelige Lassen?, det hedder du da ikke? Hvad med at lægge navn til din kritik?

Eller er du en af disse Knarr sejlere der ikke tør stå frem?

Jeg aldrig hørt magen til sludder, skulle alle medier undlade at nævne navne? Gik på indholdet og forstå kritikken, jeg synes ærligt talt at lassen har gjort sin arbejde denne fredag rigtig godt.

2011-06-25 20:09:25 af Frank B

Det er en fantastisk bagside denne uge, måske den bedste længe. Jer er så spændt om Knarr sejlerne til Sommerstævnet har så meget format, så ungdommen i Nykøbing får deres Terra TORM jolle uden tvist, eller om Knarrsejlerne forventligt putter med pengene?

Mottoet er nok \"Rødvin fremfor Ungdom\". Disse Danmarks nok mest velhavende sejlere er ligeglad med ungdommen?

Tager jeg fejl, eller har disse Knarrsejlere alligevel lidt format? Jeg forventer at Lassen følger sagen tæt. Tak
2011-06-26 10:50:46 af Flemming Christensen

Knarr sejlerne der deltager i Rørvig har ikke format, til at opfylde de forpligtelser de selv har indgået med Nykøbing.

Ingen kendte Knarr sejler - udover Torben Anker, har været inde og deltage i debatten. Og han var jo alene bestilt, til at forsvarer Sven Graversen stupide beslutning. Ingen format viser han til at se helheden, og de ulykker som Sven Graversen enehændigt har lavet.

Næh denne gruppe rollator sejlere, lever gerne med Ole Brix og de umulige forhold han stiller rådighed i Rørvig. I deres verdens billede er det alene Lassen, der er skurken.

Men garanti sidder de dybt rystede over at sandheden kommer på bagsiden, de er sikkert dybt rystede over de mange kommentarer der udstiller deres åbenlyse tåbeligheder.

De lever alle sammen i en lukket verden af i går - hvor tavshed er guld. De kan alene bruges til at grine af, og her har Lassen været en mester i underholdningens verdensklasse.

Ole Brix Andersen, er næppe heller en værdig repræsentant for dansk sejlsport, som formand for den feriekoloni de kalder Rørvig Sejlklub.

Jeg undres over at KDY vil lægge navn og dommermandskab til det arrangement? Jeg synes at klubben burde udvise bare en smule selvkritik.

Glem dem der sejler i Rrøvig, for de repræsenterer ikke den nye Knarr klasse i dag, den der sprudler normalt på Øresund - bare ikke i år, men det er en anden historie.

Skal det sommerstævne have bare en lille bitte smule respekt fra sejler danmark, så skal de se og få afregnet med ungdommen i Nykøbing.

Men Sven Graversen har ikke skyggen af format, og resten af denne gruppe Knarr sejlere med Torben Anker i spidsen, ja de kendte for at have meget svært ved at komme til lommerne.

Deres undskyldning er nok, at udgiften for at sejle i Rørvig i år, bliver så ekstrem høj. men det kan de jo kun takke Sven Graversen og Ole Brix for.

Rørvig 2011: Synd for ungdommen i Nykøbing, og pinligt for dansk sejlsport.
2011-06-26 20:09:13 af Bent Jensen

Hvor er Knarr formand Tom Carlsen? Hvorfor er han ikke kommet på banen med en klar kommentar?

Hvorfor giver Tom ikke klart svar på spørgsmålet: Hvordan Knarr klassen får afregnet med ungdommen i Nykøbing?

Hvorfor kan formanden accepterer at Sven Graversen går bag om ryggen på enstemmingheden i Sommerstævneudvalget?

forstår jeg Lassen ret, kommer det til at koste en formue for klassen - udover afregningen til Nykøbing?

Hvorfor Knarr klassen i den grad gør sig ufrivillig morsom, på grund af Sven Graversen og Ole Brix?

Jamen sejlerdanmark har mange spørgsmål, første spørgsmål er om Tom Carlsen har nogle brugbare svar?

Eller stikker denne store sejler og sejlmager også hovedet i busken, som tidligere debatører påstår Knarrklassen har tradition for?

Vi afventer i spænding
2011-06-27 12:46:54 af Hanne M.G.

JA Rønnebærene er sure Lassen. Men skal vi nu ikke bare koge denne fantasifulde historie med medfølgende ryg-
klapper kommentarer ned til, hvad hele humlen drejer sig om!
\"Lille Lassen\" som er vant til at blive set - hørt og for det meste adlydt - får ikke sin vilje på Rørvig Havn.
Havnen har heldigvis en ansvarsfuld og kompetent Havnefoged, som grundet pladsmangel, brandvedtægter m.m. må afvise Lassen`s pølsevogn og cirkustelt. Det skulle så gå ud over Rørvig Sejlklub som fra dag 1. har arbejdet ihærdigt for Knarr`ene og stillet deres klubhus, både m.m. gratis til rådighed for arrangementet. KNARR`s
bestyrelse og Knarr sejlerne får også et skud spredhagl med på vejen. Alle som ikke snakker Lassen efter munden
skal åbenbart kanøfles.
Jeg ser til min stor glæde at KNARRs ledelse nu har afvist alle dine fejlagtige påstande om RØS, Rørvig m.fl.
\"Von Lassen\" du må have en dårlig \"pølsesmag\" i munden.
Så en stor undskyldning fra dig ville være passende!
2011-06-27 15:53:02 af Ole Eriksen

Jammen Hannes udlægning - og store indsider viden, viser jo med alt at Rørvig Sejlklub og Rrøvig Havn ikke er det rigtige sted at sejle kapsejlads i.

Undskyld jeg kan heller ikke set, at Lassen er blevet modsagt et eneste sted. Iøvrigt kan vi alle sammen læse at Rrvig Havns havefoged ønskede Knarrene til Nykøbing som Lassen sågar fik bragt på plads.

Man kan mange gange være dybt uenig med Lassen, men nu har jeg fulgt med i sagen - og kender Rrøvig. Her må jeg sige at Lassen har ret hele vejen.

Det er da også naturligt at Rørvig og Knarrklubben nu sætter alle hjælpetropper ind, for at redde lidt af æren. men det er sgu for sent.
2011-06-30 16:21:17 af Lis Sørensen

Her er så stille nu
- efter at det kun er Nicolai Lassen som har lov til at kritisere andre.
2011-06-30 17:45:36 af Flemming Nielsen

Tja - måske fordi folk er inderligt ligeglade med at se en lille forsamling af sejlere, fra en lokal klassebådsklub på Øresund, opføre sig som små børn på internettet istedet for at tale sammen som voksne mennesker og få løst uoverenstemmelserne.
2011-07-01 11:54:26 af Bent Jensen

Det har da været kongelig underholdning, at se disse Øresundsejlere dumme sig for åben skærm. Historien kan nok heller ikke trækkes længere, jeg savner bare forsat klart svar fra Tom Carlsen, som formand for det galehus: Hvordan Knarr klassen får afregnet med ungdommen i Nykøbing?

Det bliver jo først pinligt, hvis disse gode Øresundssejlere svigter ungdommen i Nykøbing
2011-07-22 12:17:48 af Niels Henrik Sodemann

Dejligt at høre fra flere sider, at det blev et super stævne...

Med sejlerhilsen,

Niels Henrik Sodemann
2011-07-22 19:47:41 af Hans Jensen

Super at det blev et godt stævne. Nu bør Bådmagasinet altså komme med en forklaring på hvorfor de tillader N.Lassen´s hævntogter og personlige angreb. Det er ikke rimeligt.

Hans
2011-07-23 09:28:06 af Claus A

Tillader! I et land med fuld ytringsfrihed skal man vel ikke have tilladelse? Eller err der noget jeg har misforstået, og som jeg selv skriver nu - her kvit og frit og uden tilladelse, så kan alle andre vel gøre det samme, eller?
2011-07-23 10:24:08 af Peter V

Claus A, lad nu være med at være dum. Lassen skriver jo ikke her på samme vilkår som du og jeg gør. Tværtimod: Da en af Lassens kommentarer affødte modsat rettet kritik var Bådmagasinet hurtige til at lukke tråden ned.

Søren Øverup vil givetvis forsvare Lassens bagside med at Lassen har frie hænder, og at det netop er det som gør Lassens bagside interessant. Og det er også rigtigt.

Denne historie er så imidlertid også et eksempel på at Lassen har en tendens til ret nemt at føle sig forudrettet, og så med alle midler at hænge modparten ud. Og det har han nu fået et \"officielt\" organ til at hjælpe sig med. Det er bagsiden af bagsiden, og det er ikke klædeligt.
2011-07-23 13:59:53 af Hans Jensen

@Claus - Lassen og alle andre har ytringsfrihed i Danmark, heldigvis. Men ytringsfriheden er ikke en ret til at udstille, nedgøre og skriftligt forulempe navngivne personer. Det er simpelthen usselt, og ikke værdigt. Bådmagasinet bør bede Lassen om at holde sin sti ren, og undgå private vendettaer.

*Peter V - du har så ret. Lassen er journalist (!), og har fundet et medie, hvor han kvit og frit kan få afløb for sine personlige angreb. Det er usmageligt, og ville aldrig kunne foregå i et ordenligt og redeligt medie.

*Søren Øverup - har du ikke en kommentar, så vi kan forstå hvad det er der får dig til at holde fast i at Lassen kan udføre disse angreb. Han skrive fremragende når han, men misbruger jer og jeres medie med disse angreb. Styr ham, eller stop ham !

Hans
2011-07-24 15:18:40 af Hans Jensen også

Hold da op hvordan Knarr lopperne gør...

Igen og igen har Lassen skrevet sandheden. Også her.........Ingen har benægtet det som Lassen skriver. Og det sommerstævne, det var en parodi
2011-07-24 16:36:50 af Mark Stefansen

Var selv forbi Rørvigi den uge. Det sommerstævne var en parodi. Gamle mænd der generelt set ikke kunne finde rundt på banen. Kalde lassens bagside for en personlig vedenssa viser hvor lidt folk omkring Rørvig Sejlklub fatter noget som helst. Debatten viser med al tydelighed at Lassen igen har ramt plet i sin bagside
2011-07-24 16:39:14 af niels Larsen

En pensionisttur i bus til Hartzen er også en succes, så skyd ikke på disse gamle mænd, de har bare haft hyggeligt samvær - bare uden sportslig værdi. Positivt fik Rørvig og Rørvig sejlklub hevet en masse penge ud af dem, grænsende til det pinlige.........Men sådan vil de jo selv have det - disse gamle mennesker. Fred med dem.
2011-07-24 16:43:42 af Niels Larsen

Peter V:Du skulle da tage og læse bagsiden engang til, bare overskriften: \"Jeg kæmpede den gode sag – og tabte alt - sammen med Knarr-klassen\". Her er han da selv den første til at \"hænge sig selv ud\". Ingen har jo angrebet det faktuelle i bagsiden, så ingen skal være i tvivl om at det er solid journalistik. Mig bekendt er Lassen vist heller i sart overfor kritik mod sin egen person. Men at skaber debat, er der jo mange som er imod.
2011-07-24 18:51:00 af

Gad vire hvem denne negative Hans egentlig er?

Den parodi i Rørvig skader Knarrklassen på Øresund, håber de her genvinder deres selv respekt oven på disse gamle mænds gerninger i Rørvig. Tidligere spurgte jeg
Tom Carlsen, som formand for det galehus: Hvordan Knarr klassen får af
2011-07-24 18:51:02 af Bent Jensen

Gad vire hvem denne negative Hans egentlig er?

Den parodi i Rørvig skader Knarrklassen på Øresund, håber de her genvinder deres selv respekt oven på disse gamle mænds gerninger i Rørvig. Tidligere spurgte jeg
Tom Carlsen, som formand for det galehus: Hvordan Knarr klassen får afregnet med ungdommen i Nykøbing?

Det bliver jo først pinligt, hvis disse gode Øresundssejlere svigter ungdommen i Nykøbing. Især når man på Knarr.dk kan se hvordan Knarrsejlerne har svælget sig i dyr champagne og masser af fois gras i Rørvig

2011-08-12 17:31:12 af K. Narr

Hvad er der lige sket siden sidste år, hvor Knarr sommerstævnet var selve livsnerven i Knarr klassen med alle de vigtige traditioner, ifølge selvsamme Nicolai Lassen: http://www.baadmagasinet.dk/index.php?sid=101&cid=12059&1313162761

I år er selvsamme sommerstævne en parodi, et galehus og fyldt med forstokkede traditioner.
2011-08-13 13:43:51 af Jens Christian

Kære K. Narr. man må sige du lever op til dit opdigtede efternar: NAR, check dog lige de 2 sommerstævner. Det i præstø var visoært og fremadskuende, men det i Rørvig var en pensionist udflugt, og en pengemaskine for Rørvig Sejlklub. Et stævne der er med til at lægge Knarr klassen i graven
2011-08-13 18:31:48 af K. Narr

@Jens Christian (?):

Og hvad var det lige den faktuelle forskel var på de to sommerstævner?

Hvad var det som gjorde det ene \"visio(n)ært og fremadskuende\" og det andet en \"pensionistudflugt\"?
2011-08-13 18:59:40 af Niels

Det kan enhver der har fulgt med i debatten vare på: Succes i præstø - Fiasko i Rørvig, så er den ikke længere
2011-08-13 19:17:27 af K. Narr

Ja, Lassen roste Præstø som han selv arrangerede - og kritiserede Rørvig som han også selv var med til at arrangere, indtil han meldte fra.

Men er der nogen af debattørerne der har deltaget begge steder? Og er der nogen der kan påvise nogen reel forskel?

Det var en pensionistklub i Rørvig hører vi. men var det ikke grundlæggende de samme som deltog? Og lavede de ikke grundlæggende det samme i Rørvig som de gjorde i Præstø?

Jeg prøver bare at forstå hvor den reelle forskel er?

Og indtil videre synes eneste forskel at ligge i hvordan de to stævner bliver debatteret. I Præste var bægeret åbenbart halvt fuldt - i Rørvig var samme bæger halvt tomt. Og alt sammen tilsyneladende baseret på udtalelser fra nogen som slet ikke var med.
2011-08-14 10:37:32 af Niels

Jeg var med i Præstø, og fravalgte Rørvig da sandheden om det stævne gik op for mig. Præstø var hele vejen igennem fantastsik arrangement, hvor Rørvig bedst kan sammenlignes med en våd karklud. Rørvig havde ingen sammenhæng, ingen kvaliteter ud over det var hundedyrt.

Ikke noget jeg bare påstår, men alene referer flere af de deltagne besætninger.

Men Hr. K. Narr, eller hvad du nu hedder? Er dit reelle formål ikke bare et forsøg på at svine Lassen til? For ja, han stod i spidsen for sommerstævnet i Præstø, og han meldte meget klart fra, da en gruppe sure gamle Knarr sejlere kuppede Knarr klassen, og tvang sejlerne til Rørvig og Rørvig Sejlklub og deres elendige betingelser. Det ville være formålstjeneligt hvis du læste den artikel, du selv kommenterer på.
2011-08-14 10:52:07 af Frank Jensen

Er Niels = Herr Lassen ?
2011-08-14 12:34:44 af Nicolai Lassen

Kære Frank Jensen

Nej, jeg er Nicolai og kender ikke denne \"Niels\", eller nogen af de andre synonymer, der deltager i denne mærkværdige debat. Dels er debatten mærkværdig, da den pågældende kommentar er over 1. måned gammel. Efter næsten 50 indlæg, ville jeg mene at debatten er afsluttet.

Desværre viser debatten fortsatte udvikling, at tingenes tilstand i Knarr klassen - aktuelt er helt skæv. Jeg anbefaler alle Knarr debattørne, der deltager i denne streng, at bruge deres energi internt i Knarr klassen. Der er brug for alle kræfter, hvis tingenes tilstand skal ændres, inden det er for sent for klassen.

God søndag

Nicolai Lassen
2011-08-14 19:16:28 af K. Narr

@Niels: Min formål er såmænd bare at finde frem til sandheden. Og indtil videre er der ingen facts om hvorvidt stævnet i Rørvig nu også var den påståede fiasko. Der er et stort hylekor og mange negative kommentarer fra folk som dig selv, som ikke deltog, men angiveligt har hørt det gennem andre. Er det mon den famøse fjer der blev til 5 høns?

@Nicolai Lassen: Du har selv startet debatten med din bagside. Hvorfor må vi nu ikke længere diskutere emnet? Jeg efterspørger bare sandheden om stævnet i Rørvig, fra folk der selv har deltaget i Præstø og Rørvig. Er det et problem for dig?

Hvis du har et problem med mit \"synonym\" kan jeg da godt springe ud og kalde mig \"Lars\" i stedet.

Mvh
Lars
2011-08-14 21:49:01 af Bent Andersen

K. Nar, tænk hvis du brugte din energi internt i Knarr klassen, og ikke spildte alle vores andres tid her på baadmagasinet.dk? Hvis du vil noget, drop det anonyme, stå frem med dine holdninger.

Lassen siger det jo præcis, ærligt og åbent: \"Desværre viser debatten fortsatte udvikling, at tingenes tilstand i Knarr klassen - aktuelt er helt skæv.\" Det er dine mærkelige indlæg da beviset på.
2011-08-14 22:04:12 af Lars (K. Narr)

@Bent Andersen:

Hvad mærkeligt er der ved at spørge efter sandheden?

Jeg spørger såmænd blot efter om der er nogen som har været med begge steder der kan fortælle ærligt om Præstø kontra Rørvig.
2011-08-15 12:32:45 af Bent Andersen

Lars, hvad du hedder? En hurtig tur på Knarr.dk giver dig alle svar. I Præstø var der ca. 20 besætninger i Rørvig var der 13 besætninger og absolut ingen spændig om konkurrencen. Altså 1 - 0 til Præstø

Check de billeder der ligger fra de 2 arrangementer på Knarr.dk. I Præstø masser af liv og glæde I Rørvig 3 gamle pensionister. Altså 2 - 0 til Præstø. Lars tror du ikke du har fået det bevis du så desperat har søgt?
2011-08-15 13:13:31 af Lars (K. Narr)

Ser nu altså ud som om at de 3 gamle pensionister har hygget sig ret godt :o)

http://www.knarr.dk/Knarren/Foto%20galleri/2011/Sommerst%C3%A6vne%202011%20i%20R%C3%B8rvig/Picture430%20jpg?page=7
2011-08-15 14:48:16 af Lars (K. Narr)

@Bent Andersen: Når man checker dine \"facts\" viser det sig at de overhovedet ikke holder vand:

I Præstø var der ikke \"ca. 20\" men kun 18 besætninger, ifølge resultatlisten. Og i Rørvig var der ikke 13 besætninger som du påstår, men 15. Og der var nok en lidt mere suveræn vinder, men meget tæt om de efterfølgende placeringer 2-6. Måske en lille sejr til Præstø, men vel ikke særligt overbevisende efter al den ballade - før såvel som efter?

Og billederne: Har du selv set dem? Billederne fra Præstø er primært sejladsbilleder - hvor der tydeligt er noget mere fest på billederne fra Rørvig. En klar sejr til Rørvig.

Så ud fra dine \"beviser\" er det altså 1-1. Er det virkelig det bedste du havde at byde på?