fbpx

Sejlsporten, der listede ud af medierne og forsvandt

Inkluder i Newsletter: Ja

KDY elskovslystne elefanter i tranedans på glasslottet i Tuborg, de to bestyrelsesmedlemmer Kim Andersen og Anders Olesen, må åbent erkende at de næste millioner kroner de overtrækker deres budgetter med, skal gå til at skaffe KDY disse vigtige medie darlings. Dansk Sejlunion må sætte alle ressourcer ind på at gøre sejlsporten anerkendt ude på de vigtigste sportsredaktioner. Den gamle redaktør Hr. Øverup, må aktivt bidrage til at sejlsporten kommer videre end kun til sportens eget og førende nyhedsmedie – Bådmagasinet.

Mit personlige nytårsforsæt til alle læserne, er at gøre min aktive indsats bag tasterne. Om ikke andre, så kan vi da få en ældre Knarr-sejler på ”Top 50” listen. Helt ærligt, drenge og piger, alle jer der forsvarer dansk sejlsport. Sørg nu for, at Kenneth Bjerre, Brian Dåsbjerg eller travtræner Flemming Jensen får lidt mere modstand, når næste års ”Top 50” liste skal i trykken i Ekstra Bladet. Er der en sejler på listen i 2011, vil jeg fluks købe det som toiletpapir, stolt vise det frem og måske bruge det selv.

Indtil da – kære sejler Danmark, trøst jer over at ride pigen, ”man eateren” og dansemusen Tina Lund heller ikke var repræsenteret på årets liste, lad det være sejlsporten en ringe trøst.

Godt nytår fra Jeres alle sammen bagsideskribent,

Nicolai

PS: I fællesskab skal vi sammen give hinanden det nytårsløfte: Ikke flere anonyme indlæg i debatten – husk det nu

 
Hvornår Ekstra Bladets Top 50 over de største danske sportsnavne udkommer som genbrugstoiletpapir ved vi ikke, men det bliver uden et sejlsportsnavn i denne omgang.

Her på vej ind i 2011, så vil jeg røbe den private lille hemmelighed, at jeg kun nødig bruger toiletpapir, baseret på genbrug. Ikke fordi jeg ikke er grøn, helt ind i hjertet, men kun meget nødig vil besvære min diskrete popo med toiletpapir, hvor risikoen for et brugt Ekstra Bladet er med i papirmassen. Modsat må jeg også åbent erkende, at avisen på Rådhuspladsen driver Danmarks stærkeste sportsredaktion.

Hvert år kårer avisen årets 50 største sportsnavne i Danmark. Det er ikke nogen sensation at Caroline Wozniacki igen i år fuldkommen suveræn, desværre er vi en flok sejlere, der må lede forgæves efter en af sejlsportens danske stjerner på listen. Ekstra Bladet har ikke set nogen anledning til at bringe en eneste sejler i fokus på listen i år. Det er dybt, dybt pinligt, for sejlsporten – men vores egen skyld.

Med de millioner kroner som de store sejlklubber, sejlerne selv, Dansk Sejlunion og Team Danmark kaster ind i sejlsporten, er det så ikke pinligt at ingen aktiv sejler kan overhale sportsfolk som Iben Tinning (der stoppede karrieren i 2010), Kenneth Bjerre (DM mester i speedway), Brian Dåsbjerg (verdensmester i militær femkamp) eller travtræner Flemming Jensen? Når jeg nævner disse brave og dygtige sportsfolk, er det fordi de repræsenterer nr. 47, 48, 49 og sjok på Ekstra Bladets liste over årets største sportsnavne – se den fulde liste længere nede.

Når jeg ydmygt betragter listen nedefra er det fordi Ekstra Bladet lægger kriterier ind som indtjening og popularitet i befolkningen. Når det gælder penge og personlig indtjening, er danske sejlere sportens fattigrøve. Popularitet i befolkningen, kræver som minimum, at en er kendt uden for menigheden selv. Personlig må jeg erkende, at jeg som bagsideskribent ikke er i stand til at nævne ret mange navne i sejlsportens talentmasse. Hvordan skulle så Ekstra Bladets sportsredaktør Allan Olsens nogensinde have hørt om disse kommende stjerner i international sejlsport?

Da jeg diskuterede emnet med den gamle redaktør Øverup, blev vi også rørende enige om at de sportslige succesoplevelser for danske sejlere i 2010 var ganske overskuelige, men alligevel – er dansk sejlsport virkelig så ringe som idrætsgren?

Åbenbart? Hvorfor er vi ikke bedre? Hvad skal der til at dansk sejlsport bare har får enkel repræsentant på ”Top 50” listen i 2011? Eller skal vi sammen tage hinanden i hånden, istemme et fælles ”hallajula” og kaste håndklædet i havnen. Skal vi sammen åbent erkende, at dansk sejlsports fremtid, alene er en menighedssport for de få og meget frelste?

Eller skal vi på barrikaderne? Skal vi som i nedenunder ”Down Under”, nede i New Zealand inddrage befolkningen, og sammen gøre sejlsporten til en nationalsport? Er svaret ”ja”, må alle aktører til at træde i karakter. Ikke bare den enkelte sejler, der udover sine evner på vandet, også skal vise offentligheden sit enestående stjernepotentiale. Se nu Caroline Wozniacki, hun er mere end hæderlig god med en tennisketsjer, med potentiale til mere. Men hun viser frem for alt sin stjernefaktor gennem sin vilje og psyke, som de færreste sejlere desværre - for nuværende - ikke er i besiddelse af. Hvor kan jeg så vide det, når jeg dårligt kender dem? Jamen, svaret ligger jo soleklart i spørgsmålet. Læg så til, at vi i Caroline Wozniacki får masser af stjernedrys, det som DR1 kalder ”X-faktor”. Alt sammen i bunkevis.

Når jeg ydmygt betragter listen nedefra er det fordi Ekstra Bladet lægger kriterier ind som indtjening og popularitet i befolkningen. Når det gælder penge og personlig indtjening, er danske sejlere sportens fattigrøve. Popularitet i befolkningen, kræver som minimum, at en er kendt uden for menigheden selv. Personlig må jeg erkende, at jeg som bagsideskribent ikke er i stand til at nævne ret mange navne i sejlsportens talentmasse. Hvordan skulle så Ekstra Bladets sportsredaktør Allan Olsens nogensinde have hørt om disse kommende stjerner i international sejlsport?

Da jeg diskuterede emnet med den gamle redaktør Øverup, blev vi også rørende enige om at de sportslige succesoplevelser for danske sejlere i 2010 var ganske overskuelige, men alligevel – er dansk sejlsport virkelig så ringe som idrætsgren?

Åbenbart? Hvorfor er vi ikke bedre? Hvad skal der til at dansk sejlsport bare har får enkel repræsentant på ”Top 50” listen i 2011? Eller skal vi sammen tage hinanden i hånden, istemme et fælles ”hallajula” og kaste håndklædet i havnen. Skal vi sammen åbent erkende, at dansk sejlsports fremtid, alene er en menighedssport for de få og meget frelste?

Eller skal vi på barrikaderne? Skal vi som i nedenunder ”Down Under”, nede i New Zealand inddrage befolkningen, og sammen gøre sejlsporten til en nationalsport? Er svaret ”ja”, må alle aktører til at træde i karakter. Ikke bare den enkelte sejler, der udover sine evner på vandet, også skal vise offentligheden sit enestående stjernepotentiale. Se nu Caroline Wozniacki, hun er mere end hæderlig god med en tennisketsjer, med potentiale til mere. Men hun viser frem for alt sin stjernefaktor gennem sin vilje og psyke, som de færreste sejlere desværre - for nuværende - ikke er i besiddelse af. Hvor kan jeg så vide det, når jeg dårligt kender dem? Jamen, svaret ligger jo soleklart i spørgsmålet. Læg så til, at vi i Caroline Wozniacki får masser af stjernedrys, det som DR1 kalder ”X-faktor”. Alt sammen i bunkevis.

Ekstra Bladets kåring af årets 50 største danske sportsnavne
1. Caroline Wozniacki (1). I
2. William Kvist (-)
3. Mikkel Kessler (6)
4: Lotte Friis, svømning (2)
5: Matti Breschel, cykling (25)
6: Mikkel Hansen, håndbold (ny)
7: Nicklas Bendtner, fodbold (7)
8: Karin Mortensen, håndbold (ny)
9: Tom Kristensen, motorsport (31)
10: Peter Regin, ishockey (35)
11: Anders Lindegaard, fodbold (ny)
12: Trine Troelsen, håndbold (42)
13: Anders Hansen, golf (28)
14: Dennis Rommedahl, fodbold (ny)
15: Tine Baun, badminton (9)
16: Jakob Fuglsang, cykling (43)
17: Christian Poulsen, fodbold (7)
18: Frans Nielsen, ishockey (33)
19: Peter Gade, badminton (37)
20: Nicki Pedersen, speedway (12)
21: Simon Kjær, fodbold (15)
22: Christian Eriksen, fodbold (ny)
23: Kamilla Rytter Juhl, badminton (23)
24: Thomas Laybourn, badminton (24)
25: Rasmus Henning, triatlon (21)
26: Daniel Agger, fodbold (10)
27: Michael Maze, bordtennis (3)
28: Hans Lindberg, håndbold (32)
29: Alex Rasmussen, cykling (13)
30: June Fladborg, vandski (41)
31: Mathias Boe, badminton (ny)
32: Carsten Mogensen, badminton (ny)
33: Lars Eller, ishockey (ny)
34: Lars Christiansen, håndbold (11)
35: Rikke Møller Pedersen, svømning (22)
36: Chris Anker Sørensen, cykling (46)
37: Jeanette Ottesen, svømning (38)
38: Casper Elgaard, motorsport (16)
39: Lars Jacobsen, fodbold (Ny)
40: Kasper Hvidt, håndbold (49)
41: Jannik Hansen, ishockey 40)
42: Jesper Grønkjær, fodbold (ny)
43: Ashli Williamson, sportsdans (ny)
44: Bjørn Bitsch, sportsdans (ny)
45: Thomas Bjørn, golf (ny)
46: Jan Magnussen, motorsport (ny)
47: Iben Tinning, golf (ny)
48: Kenneth Bjerre, speedway (44)
49: Brian Dåsbjerg, militær femkamp (ny)
50: Flemming Jensen, trav (ny)

Sendt d. 30-12-2010 kl. 14:23 af Henrik Michaelsen
Hej.
Glem al det medie fis, og brug energien på at sejle og træne!
Den enkelte sejler er desværre blevet slave af at skulle fremvise sig selv alle steder over for sponsor, medierne, klubberne og unionen!
Det er selvfølgelig økonomien og opbakningen m.m. der spiller ind her!
Man kan sagtens vinde et VM uden alles bevågenhed, og det er sikkert også derfor VM`et kom i hus. Der er ro til at koncentrerer sig om det det drejer sig om: sejle!
Kommer det op og køre med flotte resultater over hele linjen, kommer medierne,TV og hele maskineriet frem!
De lever jo af det!
Glem al det cirkus året mig det ene og året mig det andet!

Sejl-træn og bliv bedre!

Sendt d. 30-12-2010 kl. 14:42 af Peter Hansen
Hej Henrik
Jeg er ikke enig. Uden penge gør det ondt! Og det er netop hvad medierne er med til at skabe. Et solidt fundament for økonomien er netop hvad de forskellige medier er med til at skabe. Sponsorer er idag uundværlige, og uden medier - ingen sponsorer. Hvis ikke vores sejlere er synlige i det daglige mediebillede, så kniber det med midlerne på længere sigt - Slut prut finale...længere er den ikke.

Sendt d. 30-12-2010 kl. 17:30 af Frank Jensen
Nicolai har fuldkommen ret, uden medier ingen sejlsport. Kun ved at skabe interesse, kan vi få nye sejlere ind i sporten. Igen en fremragende præcis og spidende bagside.

Tak Nicolai

Sendt d. 30-12-2010 kl. 17:47 af Peter Hansen
Jeg håber alle sejlklubbber læser denne nytårs kommentar. Får vi ikke sejlsporten lidt frem i de store medier får Nicolai snart ret.

Sendt d. 30-12-2010 kl. 17:58 af Jesper Hansen
Ak - se hvad der skete i KDY med alle de medie tiltag der blev taget, glem det og kom tilbage til sejlsport kommer der resultater kommer pressen.
Godt nytår

Sendt d. 30-12-2010 kl. 18:02 af Knud Jespersen
Hej Nytårsfortsæt TIMER PÅ VANDET så skal i se hvad der kommer af omtale, ind i kampen, ud på vandet - Henrik M. har ret i sit indlæg.
GODT NYTÅR TIL ALLE

Sendt d. 30-12-2010 kl. 18:14 af Henrik Michaelsen
Ja nu kommer det frem (penge),og vejen der til. Det er en af de store årsager til at vi ikke er længere fremme i manegen!!!
PENGE-PENGE
Så længe så stor del af sportshandlingen afhænger af penge og det store tidsforbrug og focus for udøveren i at skaffe disse, står vi som vil gør!
Desværre!
og samtidig sparetider!

Sendt d. 30-12-2010 kl. 22:38 af Kasper kristensen
Nicolai har jo igen ret, hvem kan nævne medlemmerne på DS landsholdet? De er usynlige også inden for egne rækker. Det er sejlsportens fremtid det gælder, vi skal være lidt mere synlige.

Sendt d. 31-12-2010 kl. 09:36 af Bjørn Corlin
Hmm egentligt underligt at ingen, ej heller Nicolai Lassen nævner de
udøvere vi har lige nu og som klarer sig ganske fortrinligt på den internationale scene. For blot at nævne nogle navne, Jesper Radich og brødrene Boisen-Møller som hver især har leveret fremragende præstationer værdig til en plads langt oppe på EB´s iøvrigt ligegyldige liste. Og når man så ovenikøbet tillægger mediernes gabende lange kartoffeltid som strækte sig langt ind i efteråret kan man med rette undre sig over den manglende eksponering. Hvor er DS henne i alt det her. Med glimt i øjet vil jeg foreslå følgende. Lad DS i fremtiden have en person som udelukkende beskæftiger sig med lobbyisme overfor de danske medier og hvis eneste mål det er at få eksponeret de flotte resultater som dansk sejlsport allerede nu præsterer. Eller har DS allerede sådan en person.

Godt nytår til alle og tak til Nicolai som på en befriende måde skaber kaos og fornærmelse hos alle de som ikke forstår.

Sendt d. 31-12-2010 kl. 16:03 af Kristian Andersen
Nicolai rammer plet igen, synd han ikke skriver at alle danske sejlere nu er blevet sponsor til KDY. Anders kristensen får sin løn med tilskud for DS og team Danmark for at drive danske talenter frem på kapsejladsbanerne. Nu er han koldt blevet flyttet over til at være direktør i KDY og rydde op efter Anders olesen og Kim Andersens fejltagelser.

Gud hvor er det ulækkert, man skal da være KDY medlem og revisor for at se det geniale i det arrangement. Jeg kan ikke se, at jeg som sejler - og ikke medlem af KDY - skal betale KDY´s ulykker? Hvad mener i ?

Sendt d. 01-01-2011 kl. 08:53 af NC Andersen
At KDY snyder med vores alle sammens penge, er en ting. Men alle må arbejde på at samfundet begynder at intereseer sig for sejlsport. Hvor er DS? Har de ikke ansat en kommunikationschef? Hvad laver han?

Sendt d. 02-01-2011 kl. 17:23 af Jesper
Hej Kristain

Du har ret, det er ikke vores opgave at betale for de fejl den tidligere direktør og bestyrelsen har frembragt men AK hvordan stopper man banden????

Sendt d. 02-01-2011 kl. 17:55 af Peter
Til Kristian Andersen

Hvis du har ret i at DS og Team Danmark betaler en del af Anders Kristiansens løn ser det sort ud for KDYs bestyrelse, hvem kan bekræfte tilskud så vi kan gå videre til de 2 sponsorer.

Sendt d. 02-01-2011 kl. 19:57 af Claus Andersen
De to sponsorer læser vel også baadmagasinet.dk! Så hvis det er en sand påstand som bliver fremført har KDY et problem, men mon ikke der er clearet "et eller andet" på den konto? Der er jo altid lidt mere mellem himmel og jord, og ofte er der altså taget hånd om sådanne "problemer". Hvis ikke hører vi nok om det på et tidspunkt

Sendt d. 03-01-2011 kl. 18:57 af Kaj
Til Dan Ibsen

Mere så vi får det på det rene, kan du bekræfte eller afkræfte at i betaler en del af lønnen til Anders Kristensen (direktør i KDY).
Hilsen og godt nytår

Sendt d. 04-01-2011 kl. 14:09 af Jens Anker
hvem der betaler til hvad er snart ligegyldigt. Morten Lorenzen har skadet dansk sejlsport - det er fakta, lad os så komme videre. Hvordan gør vi Nicolai fornemme overskrift til skamme? hvordan får vi sejlsporten ind på lystavlen? Lad os dog får nogle bud på det? Ellers er det da altsammen ligegyldigt.

Sendt d. 04-01-2011 kl. 14:36 af bjork.dk
@ Jens Anker
Hvis du vil have Sejlsport på lystavlen – så skal vi have cheerleaders på dommerbådene. Kvindelige sejlere skal iføres tøj a la kvindelige Beachvolley. Joller og grej skal være af dårligste kvalitet, så der bliver mere dramatik med knækkede master o.l. og ikke mindst hovedregel 2 ”fair sejlads” skal fjernes fra regelbogen – i det hele taget skal der på alle områder satses på den absolutte laveste fællesnævner, så skal sejlsport nok komme på lystavlen og i Ekstra Bladet.

Jesper Bjørk

Sendt d. 04-01-2011 kl. 18:27 af Peter Hansen
Bjørk: Det er da en fremragende ide - hvordan kommer vi videre?

Sendt d. 04-01-2011 kl. 19:42 af Lars Ive
Kære Jesper, Peter, Kaj mfl.
Den sag er der såmen ikke noget fordækt i. Anders Kristensen var som centerleder ansat og aflønnet af KDY. En del af midlerne til at drive Kraftcenteret kommer fra DS og TD, men det er rent faktisk kun en mindre del. Den største del kommer fra kommunale tlskud og private sponsorer. Det er der intet hemmeligt i - det kan man blot spørge Anders eller undertegnede om.
For at være det administrative samlingspunkt i en periode i KDY har klubben købt Anders fri et antal timer hver uge. Og det er ikke et proforma arrangement, der er rent faktsik overført et beløb fra KDY til kraftcenteret. En beløb, som vi nu sammen med DS er ved at allokere til ansættelse af andre trænere, der kan dække den træning, som Anders ikke i sin frikøbte tid kan dække. Så den sag kan der ikke koges meget suppe på.
Og skulle der stadig være spørgsmål, som man ikke føler besvaret, så ring eller mail direkte til Anders eller mig, så skal I nok få svar.
Iøvrigt kan jeg fortælle, at der er et større proejkt under opsejling hvor en lang række gode kræfter fra forskelligt hold forenes, for at skabe de træningsmiljøer, der er helt afgørende for at vi kan udvikle og fastholde en elite - og i det projekt vil der sidde mange andre end KDY omkring bordet.
Men når vi er helt klar skal jeg nok love at Nicolai bliver blandt de første, der får nyheden - og så kan han jo vurdere på sin saglige og skarpe facon.
Med venlig hilsen Lars Ive, bestyrelsesmedlem KDY og ansvarlig for Kraftcenteret.

Sendt d. 04-01-2011 kl. 20:02 af bjork.dk
Peter Hansen

I stedet for at fokusere på ”at komme videre”, hvilket er et lidt luftigt begreb, skal der fokuseres på hvad vil vi som enkelt personer med vores sport.

Jeg ser to muligheder:
Ønsker sejlsportsudøveren at være en del af underholdningsindustrien, så er senariet som jeg har beskrevet ovenfor alternativet og som følge der af, skal al elite/mediesejlsport privatiseres så det matcher til de kommende OL og medie krav om fed underholdning på alle hylder.

Det andet senarie for sejlsportsudøveren er, at man som person, ikke har behov for selviscenesættelse og mediefokus, men nyder sin passion sejlsport, det være sig kap- eller som tursejler. Nyder mødet med naturen, samværet med ligesindede på vandet og på land og ikke mindst kapsejladserne. Det er Dansk Sejlunions fornemste opgave, at supporterer denne form for sejlsport.

Den der lever stille lever godt, det gælder også for sejlsporten, så lad dem der vil team Paradise Hotel endelig få lov.

Jesper Bjørk

Sendt d. 04-01-2011 kl. 21:53 af Nicolai Lassen
Tak til Lars Ive for en saglig - kort og præcis - redegørelse. Hermed skulle "den ged være baberet" (sprogligt frisprog der fortæller Jer - alle gode debattører - , at det KDY emne er uddebatteret her).

Altså ikke et udtryk for, at det åbenbart er en del af Kraftcenter kulturen i KDY, at have hår i hele hovedet. Daglig chef - ret rødmosset, bestyrelses ansvarlig - gråt, nærmest hvidt :-)

Nej, jeg vil på bagsidens vegne være virkelig glad for en (saglig og kritisk) debat om hvordan sejlsporten finder sin naturlige plads i medierne? For forsvinder sejlsport ud af alle andre medier en her på Bådmagasinet, vil vi være en uddødende menighed - og de gode herrers - Ive og Kristensens - indsats ret så nytteløst.

Så min nysgerrighed vil da se frem til, at Lars løfter sløret for de tiltag han og kraftcenteret i KDY kaster ind i kampen.

Nye emner og spændende vinkler er altid inspirererende for mig som bagside kronikør - og for Jer mange engangerede debattører, der alle trænger til nye debatemner, end KDY´s gøren og og laden i bestyrelseslokalet.

Jeg glæder mig allerede :-)

Nicolai

Sendt d. 05-01-2011 kl. 17:01 af Torben Ethelfeld
Skal sejlsport i medierne, skal sejlerne selv ud og fortælle om hvad de går og laver. Og hvis de aktive ikke selv gør/vil det, så må dem der ser deres fordel i skriverierne selv til tasterne. Længere er den ikke.

 

Sendt d. 05-01-2011 kl. 19:11 af bjork.dk
Kære Nicolai Lassen

”For forsvinder sejlsport ud af alle andre medier end her på Bådmagasinet, vil vi være en uddødende menighed”

Du rammer liget plet - uden medierne er sejlsporten udødelig - med medierne går sejlsporten sin undergang i møde, er det sådan din kommentar skal opfattes?

Jesper Bjørk

Sendt d. 05-01-2011 kl. 19:56 af Nicolai Lassen
Kære Jesper

Det korte svar er NEJ, har vi ikke medierne med på side linjen er sejlsport en uddødende sport. Ingen fritidsaktivitet er udødelig, og i en verden hvor kommunikation bliver stadig vigtigere - er sejlsporten trængt.

Vi 2 gamle røvhuller kan godt nyde vores sport i tavshed, men vores børn skal altså have nogle input fra den store medieverden, for at få de samme glæder.

Din hjemmeside, www.bjork.dk er jo et typisk på den nye tid

God aften

Nicolai

Sendt d. 06-01-2011 kl. 13:26 af Carl Petersen

Som jeg ser det ligger udfordringen i de folk der hele tiden skal føre sig frem som skribenter, ledere af sejlklubber m.v.
Hvis de få herre ikke giver plads til andres mening, ja så fortsætter sejlsporten sin tilbagegang, Jesper Bjørk du har ret.
God dag
Carl

Sendt d. 15-02-2011 kl. 15:08 af Jørgen Firben
Hvis der er noget, der kendetegner en taber, så er det, at han klynker. Og så længe han bliver ved at klynke over, hvor uretfærdig pressen, de bevilgende myndigheder og tilværelsen i almindelighed er, så kan man være sikker på, at han ikke har fundet vejen op af hullet.

Speedway, sejlsport, banecykling og mange andre gode sportsgrene har en glorværdig fortid i lille Danmark. Men de har altså ikke megen folkelig appel længere. I disse år er det Agger og Wozniacki, der kan tiltrække tilskuerne og dermed pressen. Og det er såmænd ligeså godt, som Ole Olsen, Paul Elvstrøm og Ole Ritter var i deres tid. Så tør nu næsen og affind jer med, at pendulet svinger.

Hvis kapsejlads er sjovt, så kan det vel dyrkes for morskabens skyld? Hvis det egentlige behov er at få opmærksomhed, så behøver man såmænd ikke engang at lære sig op i en ny og mere publikumsvenlig sportsgrend. Nutildags kan man bare melde sig til et eller andet reality-tv-program.

Sendt d. 15-02-2011 kl. 19:33 af Ejvind Lund
Hvis kapsejlads er sjovt, så kan det vel dyrkes for morskabens skyld? skriver Jørgen Firben.
Det er just ikke det indtryk man får når man læser Lassens bagside, her gælder kun hardcore kapsejlads og førstepladser.
Men til debatten om hvordan vi får mere focus på sejlsport.
Prøv engang at gå ind på DS hjemmeside og se på kursuskalenderen og søg under sejlerskole, træner, foredrag eller noget andet der IKKE handler om kapsejlladsorienterede kurser og du vil finde 0 (NUL) kurser.

Hvorfor findes der ikke et kursus der hedder:
Hvordan finder jeg en sponsor !
Hvad kan jeg få/give en sponsor!
Hvordan takler jeg lokalpressen!
Teamwork. Bliv en bedre holdsejler!
eller ligende.

Der ville være mange der kunne bruge et sådanne kursus til at få bedre materiel og dermed bedre resultater. Den slags kurser ville også være med til at øge interessen omkring de lokale sejlere og dermed interessen omkring sejlsport.
Med sejler hilsen _/)
Ejvind Lund