Pressemeddelelser | Dansk Sejlunion sikret Team Danmark støtte frem til OL 2016

Dansk Sejlunion sikret Team Danmark støtte frem til OL 2016

21-12-2012 15:12 {created_by}21-12-2012 14:12 -

Et fantastisk år i 2012 for de olympiske sejlere med 2 OL-medaljer, 3 VM-medaljer og en EM-medalje har udløst en forlængelse af Team Danmark støtte. Dansk Sejlunion er blandt de 5 verdensklasseforbund, der modtager Team Danmark støtte de næste 4 år frem til OL 2016. Det er konklusionen efter et af dansk sejlsports bedste år på den olympiske scene.

"Med forlængelsen af Team Danmark støtten er der lagt op til de samme betingelser, vi havde op til OL 2012. Her følte vi bestemt, at vi var på den rigtige hylde, og vi i den grad leverede varen og mere end levede op til forventningerne", siger Dansk Sejlunions sportschef Thomas Jacobsen.

Ud over Dansk Sejlunion er også Danmarks Cykle Union, Dansk Håndbold Forbund, Dansk Forening for Rosport og Dansk Orienterings-Forbund klassificeret som verdensklasseforbund af Team Danmark.

2012 gav 6 medaljer i olympisk sejlsport

I maj vandt OL-sejlerne ikke mindre end 3 VM-medaljer. Michael Hestbæk og Claus Olesen startede ud med VM-bronze i Starbåden, Allan Nørregaard og Peter Lang leverede ligeledes en VM-bronze i 49eren, mens Jonas Høgh-Christensen for alvor viste potentialet forud for OL med bronzemedalje i Finnjollen.

Som bekendt vandt Jonas Høgh-Christensen OL-sølv i en historisk kamp mod britiske Ben Ainslie, mens Allan Nørregaard og Peter Lang sikrede OL-bronze med et fantastisk comeback under legene i England.

I september vandt Allan Nørregaard og Anders Thomsen EM-sølv i 49eren på Gardasøen.

Udvalgte artikler til salg - gratis for abonnenter under Mit Bådmagasin