Slidstærke RIBs fra Adventure & Humber nu hos Baadhuset

13-08-2012 10:00 - Trine Søe

Baadhuset fra Beder ved Aarhus går nu stærkt ind på det spændende RIB marked, hvor der netop er lavet aftale om dansk import af Adventure og Humber fra England.

En slidstærk RIB

Humber bliver bygget i England "all in house". England har store traditioner indenfor RIB både, og Humber er den største og nok mest kendte. De bygger professionelle RIB både i alle størrelser fra små dykkerbåde til store offshore modeller for proffesionelt brug. Alle modeller er med tubes i hypalon, som er det ypperste og stærkeste materiale for RIB både. Materialet er utroligt slidstærkt og modstandsdygtigt, normalt er der en betragtelig merpris, hvis man ønsker dette materiale, men Humber har valgt det som standard.

"Vi satser med Humber på de lidt mere rå modeller med Jockey indretning, de første vil kunne ses på den Flydende Bådmesse i Egå fra den 17.-19. August 2012, hvor vi viser et par af de lidt mindre modeller til nogle meget attraktive introduktionspriser incl. motor, der vil være mulighed for prøvetur", udtaler Henrik Bak fra Bådhuset.

Adventure bliver også vist i vandet på udstillingen, her er det den lækre topmodel V-650 med en virkelig lækker indretning primært for leisure brug. Adventure modellerne har en mere komfortabel indretning end Humber og er med tubes i Tyske Heytex, som er et materiale bestående af syv lag i høj slidstyrke. Båden bliver vist med en Mercury 125HK Optimax og forskellig udstyr til en skarp pris lige under kr. 200.000. "Vi skulle også have fremvist to andre modeller fra Adventure, men de blev solgt lige efter de kom til vort lager", udtaler Daniel Bak fra Bådhuset.

Alle vores læsere kan frit deltage i debatten.
Husk at holde en god, sober tone.
Læs mere om vore retningslinier her >>
Captcha plugin for Joomla from Outsource Online

hanseboot300x50 2014

Få Bådmagasinet til iPad!
For enkelt køb
klik her -
for 12 mdr. abonnement klik her.

Nyheder fra Sail-World.com

News Events
Sail-World

Siim Båd og Motor A/S - Danmarks største bådcenter!
Baadhuset
Bluebay Marine