Fra projektets spæde start. Ikke mange troede på det ville lykkedes. Foto Per Heegaard (arkiv)

Bagsiden.................: ”VI GJORDE DET”

Dansk sejlsport er med i "Extreme Challenger" serien frem til 2015

13-04-2012 - Nikolaj Lassen

 

På trods, at der er mindre end 100 dage til OL starter. Til trods for at dansk sejlsport just har gennemført en af forårets klassikere på Mallorca. Resultaterne er ganske vist ikke prangende, trods Warrer og Hansen, der vandt 49er klassen. Men offentlighedens bevågenhed, ja den er ikke eksisterende.

Lidt af en parodi, når det private cykelhold med Bjarne Riis som ejer, får 6 timer direkte transmission på klassikeren: "Paris – Roubaix", der blev kørt i søndags. Læg dertil tonsvis af forhånds-omtale, i alle medier.

Extreme Challenger projektet får det også ekstremt svært i det store mediespil.

Sejlsport har aktuelt en masse selvskabte barrierer, der skal overvindes. Læg dertil at de store medier strammer skruen, det er en følelseskold verden, hvor alene seer- og læsertal er gud.

Selv Danmarks sports darling nr. 1, Caroline Wozniacki er vejet og fundet for let af TV2 til primetime, når WTA-turneringen "eboks Open" i ugens løb er blevet afviklet i Farum.

Det er pengene der styrer showet, så enten spillede Caroline om eftermiddagen, eller også sendte TV2 ikke. TV2 sportschef Frederik Lauesen siger det direkte: "Caroline kan ikke trække store nok seertal i primetime. Det kan hun mod navne som Maria Sharapova i store turneringer, men ikke i denne sammenhæng".



Skriv en kommentar

Alle vores læsere kan frit deltage i debatten.
Husk at holde en god, sober tone.
Læs mere om vore retningslinier her >>
Captcha plugin for Joomla from Outsource Online
 

36 Kommentarer

#1 - Sendt d. 04-13-2012 - Kl. 10:49 af Anders
Hvem kan - LASSEN kan. Stort tillykke til "Bagsiden" og dansk sejlsport
#2 - Sendt d. 04-13-2012 - Kl. 11:02 af Jens Gregersen
Tillykke til Jes og Rasmus, jeg havde aldrig troet at I kom i mål
#3 - Sendt d. 04-13-2012 - Kl. 11:20 af Charlie
Sådan! Held og lykke. Lassen, jeg kan dog ikke se hvilke udprægede kritiske kommentarer holdet har lagt øre til. Jeg har fulgt meget med og langt de fleste har da kun rosende ord tilovers for satsningen.
#4 - Sendt d. 04-13-2012 - Kl. 11:46 af NC Andersen
Fantastik for dansk sejlsport, håber at holdet kan følge den første sejr med økonomien op med en sportslig succes. Håber at DS melder sig ind i kampen og bakker projektet op. Måske kan det redde dansk sejslport fra at uddø. Og tak til Lassen og Bådmagasinet, at i har lagt spalteplads til projektet og bakket det op. Tak og god weekend

P.S: Hvorfor må vi ikke vide hvem der er sponsor?
#5 - Sendt d. 04-13-2012 - Kl. 12:31 af Niels Jensen
Undskyld, men har jes og Rasmus overhovedet nogen sportslig i den serie? De skal op og kæmpe med folk som Ben Ainslie, og lignende stjerner. Er de ikke bare 2 falmede stjerner, der forsøger på at overleve? Jeg må sige, at de sammen med deres bagland har evnet at tale godt for deres sag. Spørgsmålet er blot om de holder året ud?
#6 - Sendt d. 04-13-2012 - Kl. 12:37 af Niels Jensen
Flot gået af drengene. Som jeg læser Bagsiden, så er det en udvidelse af det eksisterende sponsorat med Trifork, hvilket altså er den sponsor som har støttet Jes og Rasmus i mange år.

Hverken direktøren for det hele, Egeblad eller den selvbestaltede og selvforherligende PR guru Lassen har haft nogen indflydelse heri.

Bevares, det er et fint projekt, specielt for de to jyske sejlere der så gerne vil leve af deres talent. Men at påstå at en 40 fods cat, der skal sejle alle andre steder end i Danmark vil være redningsplanken for dansk sejlsport, det er som alt andet med Lassen, en kæmpe overdrivelse.

Men tillykke til Jes og Rasmus, nu kan I godt lade Lassen gå, for ham kan I sgu da ikke slippe løs i VIP teltene rundt om i verden. Så bliver det da først pinligt.
#7 - Sendt d. 04-13-2012 - Kl. 13:09 af Oluf Grønkjær
Selvfølgelig,: er der nogen der kan så er det jer 2. Stort tillykke fra Oluf
#8 - Sendt d. 04-13-2012 - Kl. 13:31 af Ole Egeblad
@Niels. Du bliver klogere.... håber jeg. God weekend :-)
#9 - Sendt d. 04-13-2012 - Kl. 14:44 af Peder Schimmell
@Niels Jensen: Jeg tror du skulle se et replay af sejladserne fra Act 1 i Oman, bevares Team Trifork sluttede samlet sidst, men der var nogle gode lyspunkter og fremskridt at spore undervejs. Video af act 1 kan findes på følgende youtube channel: http://www.youtube.com/watch?v=4Cz2AgZRsZM&feature=BFa&list=PL7A7953AAB66AAE41&lf=results_main

Det er en skam man skal høre på brokkehoveder som dig, men godt at se den store support til holdet, vi er mange der tror på stor success.
#10 - Sendt d. 04-13-2012 - Kl. 14:51 af Jesper Andersen
Et kæmpe tillykke. Prøv lige og hør her "Niels" hvis der er tale om en satsning frem til 2015, ja så må jeg sige at så tror jeg altså med al ære og respekt for Trifork at der er eller MÅ være andre ind over også, men hvad pokker gør det. Hold nu fokus på det fede at DK får en båd med i dette "cirkus". Det er da mange år siden vi har og vil komme til at markere danske sejlere så blæret. En fed nyhed at gå på weekend på, jubiiii
#11 - Sendt d. 04-13-2012 - Kl. 15:01 af Hans Natorp
Tillykke til Jes og Rasmus og hele Extreme Challenger teamet - det er flot arbejde!

Sejlerhilsen
Hans Natorp
DS Formand
#12 - Sendt d. 04-13-2012 - Kl. 16:13 af Niels Jensen
Gid der var flere som Lassen og Ole Egeblad der turde gøre en forskel. De to har givet hinanden og jyderne håndslag, på at gøre forsøget at få dansk sejlsport ude af andedammen. Lassen har skrevet stolpe og og ned om emnet, med garanti har han og Ole også brugt oceaner af tid bag kulissen. Og nu er de lykkedes, flot fantastisk og dejligt for alle i dansk sejlsport. Var de IKKE lykkedes kender jeg Lassen godt nok til, at han havde skrevet åbent om fiaskoen - og ikke skånet nogen, heller ikke sig selv. Det er det, der er så befriende med den mand og hans Bagside. Tak og tillykke. Held og lykke i Kina
#13 - Sendt d. 04-13-2012 - Kl. 18:28 af Torben Ethelfeld
Flot Nicolai. Det glæder jeg mig helt vildt til at høre mere om. Og ikke mindst se nogle autentiske trampolin tosser i fri dressur på dansk fjernsyn.
#14 - Sendt d. 04-13-2012 - Kl. 20:56 af Erik P
Flot at se: viljen, stædighed og udholdenhed giver frugt - no bullshit 'vi gjorde det' - det her er et pejlemærke! - hatten af og stort tillykke j
#15 - Sendt d. 04-13-2012 - Kl. 21:13 af Proselytten
Ja, ja Lassen og hans trofaste proselytter har talt. Jeg bøjer mig i støvet over Lassen's fantastiske evner til egenhændigt at få den danske presse til at rydde forsiderne og skrive om Extrme Challenge. Det er godt og solidt arbejde, og næsten til en pr cavling.......
Over and out
#16 - Sendt d. 04-14-2012 - Kl. 12:22 af Gregers
Stort tillykke til Jes og Rasmus. I er kommet i mål, fordi I forstod at få sammensat den rigtige backinggruppe på land. Den største sejr I 2 har nået, er at forene Ole Egeblads sponsor kunnen med Lassens galskab, gode pen, kontaktnet og stædige vedholdenhed. Jeg kan ikke aktuelt komme i tanke om nogen andre i dansk sejlsport, som kan nå de resultater i 4 har skabt sammen. Jeg glæder mig til følge Jer gennem sæsonen 2012, held og lykke i Kina
#17 - Sendt d. 04-15-2012 - Kl. 07:42 af Ole Egeblad
Takker for de altovervejende pæne ord... dejlig læsning. Vi er dog meget ydmyg over for den kæmpe opgave vi har påtaget os, og selv om vi er nået et godt stykke, så er det nu arbejdet for alvor begynder - men det glæder vi os til.... :-)
Hilsen Ole
#18 - Sendt d. 04-15-2012 - Kl. 12:33 af NC Andersen
Kunne Wolsing ikke tage Ole Egeblad og Lassen med ud i klubberne - når han skal snakke, omkring opgaven at få gang i sejlsporten? Rigtig mange klubbestyrelse kunne have glæde af at få et indspark omkring opgaven at rejse penge og skabe omtale lokalt. I en forunderlig sympiose har de 2 jo vist vejen for alle i dansk sejlsport?

Jeg tror også at Lassen, kan holde forsamlingen tryllebundet - med sine betragtning, frækheder og sandheder - sikkert krydderet med gode løgnehistorier fra sejlsportens historie - og Knarr klassen? Hvordan kan man booke de 2 herrer?
#19 - Sendt d. 04-15-2012 - Kl. 15:50 af Kim Andersen
Tja - kajserens nye klæder. Lassen har sgu ALDRIG gjort noget uden at få penge for det, og hans evner til at skabe andet en ballade kender alle.

TIl NC Andersen, Lassen har ikke noget at byde på overfor klubberne, alle klubber som har haft Lassen tæt inden på kroppen, har frabedt sig yderligere engagement. Lassen er livsfarlig, men forbandet dygtig til at markedsføre sig selv og sine sager. Når virkeligheden rammer, så er Lassen væk igen.

Pas på hvad du ønsker, for du ender måske med at få det.....
#20 - Sendt d. 04-15-2012 - Kl. 18:54 af Claus A.
@Kim, at Lassen kun gør noget mod betaling, hvad fanden har det med sagen at gøre, manden driver vel en forretning, det er fuldstændig irrelevant i denne her sammenhæng, og din påstand klinger jo hult. Lassen har da netop, så vidt jeg kan læse, været med til at skabe noget.

Nu må vi se hvad der kommer ud af det, men en båd med i serien frem til 2015 er vel ik så ringe endda, men sur det kan man jo altid være når man er dansk, hvor er det typisk og til at brække sig over.

Kim stik piben ind!
#21 - Sendt d. 04-15-2012 - Kl. 19:27 af Jens
Nu er vi + 1 der ser og kender til Nikolai Lassen..."anonyme" useriøse på stande er bort redigeret. Redaktionen.
#22 - Sendt d. 04-15-2012 - Kl. 20:33 af Jens 2
Janteloven får da fuld udblæsning...... De poselytter der mener, at Lassen er fandens værk til sejlsporten giver den da fuld gas? Lassen har gennem alle årene aldig været bange for at stikke næsen frem, og han har ved gud også fået sine klø - men altid uden at pive.

Knarr klassen havde været bortgået ved døden for mange år siden, hvis Lassen ikke havde udøvet en ekstra ordinær indsats. Ses deres sommerstævne 2012 - det afholder klassen i Dragør - hvor dybt kan man falde? Jeg forstå godt at lassen har sat sin Knarr til salg.

Lassen ydede først en kæmpeindsats for Skovshoved Havn, tak for det for ellers havde klubhusene ikke ligget der hvor de gør. Lassen tog også konsekvensen, da Hans Tjellesen udnævnte sig til selvbestaltet solkonge. Slagsmålet var ikke kønt, men underholdende - og Tjellesen var en fuldkommen taber fra dag 1. Nu har han selv erkendt det, trådt ned af tronen og bådlauget har begravet hans "Tjellesen" plan. Meget kunne have set anderledes - og positivt - ud, hvis flere havde lyttet til Lassen i stedet for Tjellesen.

Omkring Extreme projektet har Lassen, da været med til at gøre det - INGEN andre er lykkedes med i Dansk sejslport. Fået skabt økonomien og fået projektet skudt i luften. Det er da fantastisk, også at se hvordan Lassen åbent delen æren med alle andre på holdet.

Så denne "Jens", du må være en bitter tabertype, når du ikke har format til at sige "godt gået". Bagsiden har stor magt, Lassen har mere at sige i dansk sejlsport end så mange andre. Det beviser du jo selv "Jens", med al den sure galde på Lassen.

Og Jens, hvis Lassen får en invitation til at optræde i en sejlsklub nær os 2, betaler jeg gerne entre for os begge. Du har behov for ny inspiration. Lassen kan, som nok den eneste rykke lidt på dine fordomme? Kan han ikke - kan ingen, beklager Jens.
#23 - Sendt d. 04-16-2012 - Kl. 10:00 af Jan Larsen
Der er intet galt med projektet, men Bagsiden burde måske hedde Velkommen til Lassens Reklamebureau...dav...dav
#24 - Sendt d. 04-16-2012 - Kl. 11:12 af Viggo Frederiksen
Hvorfor er der dog alle disse sure mænd i dansk sejlsport, senest denne "Jan Larsen"? Hvorfor jubler han ikke også over at Lassen er lykkedes med dette kæmpe SAP Extreme projekt? Det er da så stort, tak Lassen og alle dine kompaner
#25 - Sendt d. 04-16-2012 - Kl. 11:12 af Viggo Frederiksen
Hvorfor er der dog alle disse sure mænd i dansk sejlsport, senest denne "Jan Larsen"? Hvorfor jubler han ikke også over at Lassen er lykkedes med dette kæmpe SAP Extreme projekt? Det er da så stort, tak Lassen og alle dine kompaner
#26 - Sendt d. 04-16-2012 - Kl. 16:05 af Niels Christiansen
Dwt er bare ikke Lassen der har sikret dette sponsorat. Drengene har selv fået Børsen og JP og Aftenshowet på benene - Lassen tager æren for drengenes bedrift, og de er store nok til at give Lassen lidt goodwill.

Men Lassen er altså IKKE løsningen på dansk sejlsports udfordringer - det et drengene
#27 - Sendt d. 04-16-2012 - Kl. 18:14 af Viggo igen
Niels Christiansen er der en af Jantelovens store tilbedere, travlt med at slå Lassen oven i hovedet, for at tage nogens ære.

Læs dog de relevante bagsider og aktuelle historier, her og andre steder. Der står med store bogstaver, at teamet i fællesskab har løftet opgaven. Lassen selv siger at han er en del af teamet - men i min obtik en væsentlig spiller, fordi han ikke er bange for Janteloven.

Igen tillykke til alle på holdet, også lassen
#28 - Sendt d. 04-17-2012 - Kl. 06:22 af Ole Egeblad
Kære alle,

Skal vi nu ikke bare glæde os over, at vi har klaret første etape: nemlig at få sponsoratet med SAP på plads. De næste etaper byder på træning, sejladser, dygtiggørelse af hele teamet, både det på båden og det på land. Det er et stort projekt vi skal have på plads, ikke mindst organisationen.
Der er ingen tvivl om, at Lassen har spillet en aktiv rolle og været en særdeles vigtig sparringspartner for mig. Så til, alle de kloge hoveder der åbenbart ved mere om projektet, end undertegnede: skal vi ikke bare nyde sejladserne og se at komme på vandet?

Med venlig hilsen Ole
#29 - Sendt d. 04-17-2012 - Kl. 07:23 af Niels Chrstiansen
Ikke een artikel har jeg kunnet finde om dette nye sponsorat i de store medier.

Tydeligt bevis på at Lassen bare ikke har styr på det. Han er yderst selvpromoverende, men det er en gang varm luft, i spandevis.

Stop nu det svovlsprudlende lokomotiv, og kom med noget redeligt journalistik.
#30 - Sendt d. 04-17-2012 - Kl. 08:10 af Claus A.
Niels Christiansen stop nu det bullshit!!! Det siger nok mere om de store medier end om Lassen. Hvis du nu læste de store internationale sejlsports medier, ja så vælter historien rundt på forsiden. Kom nu ind i kampen - med sådanne mænd, hvis du ER en mand, så er Danmark for lille til SAP, og det viser din holdning også tydeligvis. Hvor er det synd for dansk sejlsport at de skal trækkes rundt med alle de mørkemænd som Morten Lorenzen nævnte i et andet indlæg, øv. Øverup, slet så latterligt et indlæg, tak.
#31 - Sendt d. 04-17-2012 - Kl. 19:35 af Peter
Kære Søren Øverup
Nu har Bådmagasinet over en længere periode brag Nikolai Lassens bagside og ja det er en bagside der skaber klik på sitet samtidig en bagside der ikke ligefrem fremmer dansk sejlsport.
Gang på gang kommer der en række indlæg/kommentarer ligelig fordelt imod og for NL.
Spørger du mig så har bagsiderne en tendens til at være negative NL har det rigtig godt når han kan ”svine” en eller anden, om det er til egen vinst eller ej er jeg ikke klog nok til at være dommer for! men: jeg vil nu alligevel foreslå at NL sendes på en meget lang ferie så der kan skabes ro omkring dansk sejlsport – bagsiden har ind i mellem vist sit værd når gæsteskribenter har bidraget til og med god og saglig debat.
Så kære Søren Øverup vi kender ikke hinanden og jeg har aldrig haft lejlighed til at sige pænt goddag til dig eller dine kollegaer alligevel håber jeg du vil lytte til mine ord ”send Nikolai Lassen på en lang ferie” og lad os få en pæn og sober debat her på sitet der fremmer sejlsporten.
Med sejler hilsen
Peter
#32 - Sendt d. 04-18-2012 - Kl. 13:09 af Peter Frederik Jensen
Kære Søren Øverup

Jeg er normalt ikke den, der skriver kommentarer, men jeg skal være åben og erkende, at jeg nyder Lassen. Ikke bare hans "Bagsider", men hver gang en artikel kommer hans hånd. Det kan være sig her eller i KDY´s Sejlsport, hver gang er det fremragende læsning, ofte meget underholdende - men gerne yderst skarpsindigt. Jeg elsker når Lassen roder sig ud i firnurlige ordspil, der viser at han behersker sider af det danske sprog, jeg ikke anede eksisterede. Hans tegnsætning, er også altid ret enestående - omend ikke altid lige korrekt.

Lassen og Bagsiden har mange fjender, det kan jo læses at denne anonyme Peter og alle de andre, men hvorfor?

Sandheden er jo ilde hørt i dansk sejlsport - og ofte sætter Lassen tingene på spidsen. ikke altid er jeg enig, hverken i holdning eller form, men jeg anerkender at Bagsiden dette tankerne i gang. Glem tosserne her i kommentarerne, men ude på havnene og i klubberne, blandt meningmand. Er vi ikke enig med Lassen, kan vi altid underholdes, når du som redaktør må lægge ryg til de mange grovheder fra Lassen. Jeg griner stadig over den gang din kone gik ind og tog dig i forsvar, det er journalistik på et højt plan.

Når Peter påstår, at Bagsiderne har en tendens til at være negative, er det jo faktuelt forkert. Nogle gange sviner Lassen, men mindst lige så mange gange opmuntrer og roser han. Der er en fin balance.

Skulle du som redaktør - eller Lassen selv, finde på at tiden var inde til en meget lang ferie, så kan jeg godt love at vi er mange som også holder en pause fra baadmagasinet.dk. Peters argument om, at der så kan skabes ro omkring dansk sejlsport – er noget sludder. For dansk sejlsport snoksover allerede, takket være Lassen og Bagsiden lykkedes det at vække nogen - bare lidt. engang imellem. Men åbenbart vil denne Peter helst have roen? Hvordan han så definerer en en pæn og sober debat, som vi sejlere gider læse - må stå hen i det uvisse? Men jeg glæder mig allerede til på fredag og en ny "Hjemmeside" fra Lassens hånd.

Fortsat god dag til alle i dansk sejlsport
#33 - Sendt d. 04-18-2012 - Kl. 20:07 af Jeppe
Hej Jens2
Hvorfor er du ikke ved dit navn Nikolaj Lassen? pinligt indlæg hvis indhold er set gang på gang her på sitet.
#34 - Sendt d. 04-18-2012 - Kl. 20:26 af Jørgen Hansen
Tak Søren
DEBATTEN PÅ PAUSE
Håber at vi kan få en debat der skaber sejlsport og ikke et imod eller måske for lassen her på sitet.
#35 - Sendt d. 04-18-2012 - Kl. 22:31 af Per Møller Jensen, Århus
Hvor pinligt. Hvis man hedder Lassen og er godkendt af redaktøren kan man sige hvad som helst. Hvis der så komme lidt modstridende kommentarer lukkes debatten ned. Det er ikke set værre siden USSR.
#36 - Sendt d. 04-18-2012 - Kl. 22:42 af Peter Frederik Jensen
Jeg sympatiserer meget med redaktørens beslutning om at sende kommentarne i sturearrest. For Lassen har licens til at mene hvad han vil - og den ret udnytter han. Men altid i eget navn, lassen står åbent og ærligt frem, siger sin mening - gerne til debat.

Men bag alle disse anonyme kommentarer, sidder sejlere som gerne vil "svine", - bare anonymt. Efter jeg skrev mit indlæg tidligere i dag har jeg spændt fulgt udviklingen. Og jeg må sige, at en anden gang sender jeg nok redaktøren og Lassen en mail i stedet. I er ikke værd at være i selskab med.

Alle jer, der kun kan svine Lassen til - og brokker jeg SKAM JER
 
hanseboot300x50 2014
 
 
 

 

 
 
 
 

Nyheder fra Sail-World.com

News Events
Sail-World
 
 

 






 

onlineabo

 

printabo

 
 
 
 

Udvalgte varer til vores abonnementer

 
 
 
 
 

dit link til bådbranchen

Herning Trailer- & Bådcenter - Hos os finder du alt på et sted!
Tempo Bådsalg
Bluebay marine