Bådmagasinets billedgalleri | Kun 30 sponsor-joller tilbage

Bådmagasinets billedgalleri

Kun 30 sponsor-joller tilbage

03-03-2007 13:15 Hans Henrik03 Mar 2007 12:15 - Jakob Johannsen
Kilde:
Vurderer artiklen
Del artiklen

Dansk Sejlunion satser på RS Feva XL som den nye danske ungdomsbåd.

Mere end 30 danske sejlklubber har allerede tilkendegivet at ville købe ca. 70 af de 100 RS Feva XL- tomandsjoller, som Dansk Sejlunion, hovedsponsoren Torm og RS Feva’s engelske værft og danske importør har sat gevaldigt ned i pris fra 42.000 kr. til 25.000 kr. pr båd. Det skete – trods sne og isslag - på de tre første dage af Fredericia Boat Show.

”Jeg har aldrig oplevet så positiv en modtagelse af et bådprojekt før”; udtaler Anders Børresen, der er importør af RS-joller til Danmark. ”Stemningen var til tider helt euforisk og jeg er specielt glad for at kunne konstatere, at interessen kommer fra alle egne af landet, fra Bornholm til Frederikshavn og ikke mindst fra både store og små sejlklubber”.

To-mands-jollen RS Feva XL, fik i november sidste år international status af den internationale sejlunion, ISAF, efter den i flere år har været den mest solgte topersoners jolle i verden, blevet ”Årets Jolle i USA, og blevet anerkendt i Frankrig som ”Ungdomsjollen”, plus en masse andre hædersbevisninger.

RS Feva XL er en solid jolle bygget i polethylene, som bedre tåler knubs og er lettere at vedligeholde end glasfiber. Den er velegnet både som begynderjolle for to nye sejlere, som kan øve sig med fok og et lille storsejl i den synkefri båd. Samtidig kan den sejles af de mere øvede og kapsejladsinteresserede. Den er forsynet med bovspryd og gennaker.

Rabatbeløbet er i alt på 1,7 millioner kroner, hvoraf Torm har betalt 1 million og værftet og importøren har givet i alt 700.000 kr. i prisnedsættelse.

Dansk Sejlunion håber på den måde at:

• At skabe en ny stærk 2-personers jolle klasse og kultur, som supplement til de nuværende juniorklasser
• At skabe en økonomisk model, der kan sikre 100 ens joller i klubberne i løbet af 2007
• At der uddannes personer, der kan give klubbernes trænere og ledere introduktion og inspiration til jollen
• At få skabt en klasseorganisation (der findes allerede en meget stærk international klasseorganisation.
• At få jollen med i TORM Junior Grandprix fra efteråret 2007
• Fra 2008 at have en selvstændig sejladsserie (Integreret i TORM Grandprix), hvor der sejles efter nye eksperimenterende formater
• Men først og fremmest at få større bredde i ungdomsarbejdet ved at klubber får en 2-personers jolle til helt unge sejle, som kan bruges til: 2-personers begynderjolle
Fastholde nuværende og rekruttere nye sejlere
Sikre en ”rugekasse” til 405’er, 29’/ 49’er, samt 470 jollen og Hobie 16 Spi
Have en jolle til brug for skole-/ institutionssamarbejde

Sejlklubberne opnår først støtte ved køb af minimum 2 stk. Feva XL og der ydes støtte til maksimalt 6 joller pr. klub. Tildeling af støtte bestemmes alene af Dansk Sejlunion og de endelige betingelser for køb af Feva XL med Dansk Sejlunion tilskud foreligger primo marts 2007.

Ansøgning om støtte fra Dansk Sejlunion kan ske fra den 16. marts 2007 ved at sende en e-mail til christian.steffensen@sejlsport.dk med angivelse af klubnavn, kontonummer, kontaktperson med telefonnummer, samt hvor mange joller der søges støtte til. Støtten tildeles efter ”først til mølle” princippet.


Feva XL er en ungdomsjolle, der henvender sig til begyndere og lidt mere øvede.


RS Feva XL har de sidste år været den mest sælgende jolle i verden.




www.sejlsport.dk/sw23617.asp
www.bb@borresen.com


Udvalgte varer til vores abonnementer

135
Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold
Jeg accepterer